شروع اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند به معنای خاتمه غلبه بر کرونا تلقی نشود

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح فاصله گذاری هوشمند و شروع فعالیت پلکانی بعضی صنوف و فعالیت های مالی به هیچ وجه به مثابه کنترل و یا غلبه بر بیماری کرونا نیست و چنانچه مردم و بازاریان رعایت مسائل و اصول بهداشتی و پروتکل های مورد نظر نظام سلامت را عمل نکنند بدون شک باید منتظر بروز فاجعه و آمار خیره کننده مبتلایان باشیم.

شروع اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند به معنای خاتمه غلبه بر کرونا تلقی نشود

حسین کلانتری اضافه نمود: رعایت طرح فاصله گذاری هوشمند در حقیقت ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی است.

وی اظهار کرد: مردم به همان میزان که در طرح فاصله گذاری اجتماعی با نهایت همکاری و رعایت اصول بهداشتی همراه و همگام مسئولان بودند در این مرحله نیز همچنان همراه و کمک گر متولیان امر باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: همچنان در مرحله مدیریت و کوشش برای تثبیت فرایند بیماری هستیم.

کلانتری اعلام کرد: موفقیت و پیروزی و غلبه بر این ویروس به میزان همکاری و همراهی مردم گره خورده است.

وی ادامه داد: همچنان بیماریابی فعال و غربالگری گسترده از سیاست های پیش روست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد همیشه یکی از اولویت های اساسی خود را علاوه بر اجرای سیاست ها و راهبردهای ستاد ملی مبارزه با کرونا و اجرای طرح های کنترلی و مقابله ای، بر انجام بیماری یابی فعال و غربالگری گسترده متمرکز نموده است.

کلانتری بیان کرد: تاکید و رویکرد ستاد مدیریت کرونا در استان باید بر همین فرایند یعنی بیماریابی فعال، انجام بیشتر تست های آزمایشگاهی و غربالگری مرتب و منظم و توام با راستی آزمایی مداوم پایدار باشد.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی دقیق، شفاف و به موقع به مردم و افکار عمومی از اولویت هاست، گفت: همچنان اطلاع رسانی شفاف، دقیق و به موقع آمار مبتلایان از سوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و کادر بهداشت و درمان مورد تاکید است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه صنوف دارای مجوز فعالیت تنها با دریافت کد بهداشتی اجازه فعالیت دارند، اضافه نمود: بعضی صنوف که مجوز فعالیتشان به وسیله ستاد ملی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اعلام شده تنها با دریافت کد بهداشتی و نام نویسی در سامانه وزارت بهداشت اجازه فعالیت دارند.

کلانتری توضیح داد: نظارت دقیق و مستمر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و متولیان امور بهداشتی و همچنین اداره صنعت، معدن و تجارت برای فعالیت صنوف دارای مجوز با هدف رعایت مسائل و اصول بهداشتی و شاخص های ارایه شده از سوی نظام سلامت مورد تاکید است.

وی با اشاره به کوشش برای افزایش نمونه گیری و تست در آزمایشگاه ویروس شناسی استان، اظهار کرد: با راه اندازی و بهره برداری از آزمایشگاه مولکولی و تشخیص ویروس کرونا در استان مراحل تست گیری در گستره وسیع تری باید انجام گیرد و در آینده نزدیک باید این نمونه گیری ها باید به 100 مورد در روز برسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمدبا اشاره به ضرورت نگهداری، مراقبت و رصد افراد مبتلا به ویروس کرونا که احتیاج به قرنطینه در منزل دارند، بیان کرد: چنانچه افرادی که ناقل بیماری هستند شرایطی برای قرنطینه در خانه داشته باشند باید در خانه قرنطینه شوند و از رها شدن در اجتماع و تردد آنها جلوگیری گردد و در صورت رعایت نکردن این افراد برابر مقررات با آنان برخورد می گردد.

کلانتری ادامه داد: افراد ناقل بیماری که شرایط نگهداری در خانه نداشته باشند، در نقاهتگاه های در نظر گرفته شده تحت درمان قرار می گیرند.

وی تاکید نمود: چنانچه افرادی شناسایی شوند که تست آنها مثبت و ناقل هستند اما از درمان شدن سرباز می زنند اجبارا قرنطینه می شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: مراقبت های فردی، رعایت پروتکل های بهداشتی، توجه به هشدارها و توصیه های متخصصان و کارشناسان و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فاصله گذاری هوشمند بهترین راه چاره قطع زنجیره انتقال ویروس و ریشه کنی آن است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، کلانتری در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور و اعضای ستاد ملی و استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: موفقیت اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند نیز مبتنی بر رعایت اصول از سوی صاحبان طرح های تولیدی، کسب و کار و کسبه و در نهایت همراهی، تعامل و همکاری همه مردم است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4083

به "شروع اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند به معنای خاتمه غلبه بر کرونا تلقی نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند به معنای خاتمه غلبه بر کرونا تلقی نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید