آمار ابتلا به کرونا در میان بچه ها کار پایتخت

به گزارش پرسینا بلاگ، سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه 200 مورد تست کرونا از بچه ها کار و خیابان پایتخت گرفته شده است، گفت: خوشبختانه نتیجه تست همه این بچه ها منفی بوده است.

آمار ابتلا به کرونا در میان بچه ها کار پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سید مالک حسینی مدیرکل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی کودک به صورت مجازی برگزار شد، گفت: از روز شنبه 3 هزار بسته لوازم التحریر بین بچه ها کار در مراکز پرتو توزیع می شود. همچنین تجلیل از فعالان حوزه کودک طی هفته آینده انجام خواهد گرفت و سامانه جذب داوطلبانه ارائه خدمات برای بچه ها کار نیز رونمایی می شود.

وی از افتتاح رسمی مرکز مهارت آموزی به بچه ها کار 15 تا 17 سال در منطقه یازده تهران خبر داد و گفت: در صورتی که این بچه ها مهارت های لازم را فراگیرند، از چرخه کار کودک خارج و می توانند فعالیت هایی را انجام دهند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران درباره آمار بچه ها کار پایتخت گفت: شهرداری تهران مرجع مشخص کننده آمار بچه ها کار و در معرض آسیب نیست، البته ما اگر آماری در این زمینه نیز به دستمان برسد به مراجع مشخص کننده ارسال می کنیم تا اقدامات لازم جهت کمک به آن ها اتخاذ شود. همچنین بچه ها کار شامل بچه ها خیابان، بچه ها زباله گرد هستند که ما تلاش می کنیم با همکاری سازمان های مردم نهاد اقدامات مناسبی جهت حمایت از آن ها انجام دهیم.

حسینی با بیان اینکه تهران محل مناسبی برای بچه ها نیست، گفت: بچه ها نسبت به سایر اقشار جامعه کمتر دارای تریبون برای بیان دیدگاه و خواسته هایشان بودند و مشارکت بچه ها در تصمیم گیری و تصمیم سازی برای آن ها چندان استفاده نمی شود.

وی گفت: در مجموع اینکه تهران محلی برای بچه ها باشد هنوز جای کار دارد و به طورکلی می توان بیان نمود که تهران شهری دوست داشتنی برای بچه ها نیست. در حوزه زنان نیز شرایط هر چند بهتر از بچه ها است، ولی هنوز باید اقدامات مؤثرتری صورت گیرد.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که تا به امروز چه تعداد از بچه ها کار تست کرونا برای آن ها انجام گرفته است، گفت: ابتدای شیوع کرونا، ویروس کووید 19 چندان شناخته شده نبود و همه تصور می کردند که بچه ها درگیر این بیماری نمی شوند، ولی پس از مدتی مشخص شد که حتی بچه ها هم از کرونا مصون نیستند و حتی جان خود را به دلیل این بیماری ممکن است از دست بدهند.

وی با اشاره به اینکه ابتدای شیوع کرونا زیرساختی جهت اخذ تست کرونا از بچه ها کار نداشتیم، گفت: یکی از پیمانکاران همکار با شهرداری تهران پیشنهاد ما را جهت بررسی کرونا و انجام تست در بچه ها کار پذیرفت و با همکاری تعدادی مرکز آزمایشگاهی تا به امروز 200 تست کرونا از بچه ها کار تهران گرفته شده و این فرایند ادامه خواهد داشت.

حسینی گفت: از 200 تست انجام گرفته تا به امروز از بچه ها کار، هیچ یک مبتلا به کرونا نبوده و تست آن ها مثبت نبوده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5434

به "آمار ابتلا به کرونا در میان بچه ها کار پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار ابتلا به کرونا در میان بچه ها کار پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید