اجرای طرح گردشگری از دهکده تا خانه در زرند

به گزارش پرسینا بلاگ، بخشدار زرند گفت: اجرایی شدن طرح از دهکده تا خانه در زرند، باعث کوتاه شدن جهت، بهره مندی مردم از زیبایی های روستایی و سبب رونق و رشد اقتصادی روستا ها می شود.

اجرای طرح گردشگری از دهکده تا خانه در زرند

به گزارش خبرنگار ، عباس فتاحی، بخشدار مرکزی زرند ضمن بازدید از پروژه بزرگ خانه ایرانی منش اسماعیل آباد ضمن ابراز خرسندی از حجم قابل توجه سرمایه گذاری در این روستا و با قدردانی از سرمایه گذار پروژه گفت: این پروژه از ارزشمندترین پروژه های گردشگری استان است که به تنهایی قادر خواهد بود، اقامت گردشگری شمال استان کرمان را ارتقا بخشد.

او افزود: در عصری که فرهنگ ایرانی اسلامی در معرض هجمه های فرهنگ غرب است، عملیاتی شدن طرح هایی نظیر این پروژ ها علاوه بر منافعی که برای مناطق دارد و می تواند باعث ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت به شهر ها شود، قادر خواهد بود نسل نو را با فرهنگ و آئین های اصیل ایرانی و نوع زندگی پیشینیان آشنا کند.

فتاحی با اشاره به پیشنهاد میراث فرهنگی مبنی بر ایجاد راستا گردشگری تحت عنوان از دهکده تا خانه که از دهکده بزرگ بوم گردی روستای احمدآباد دیلمقانی آغاز و با پشت سر گذاشتن چند روستا خصوصا روستای زیبا و تاریخی خیرآباد به اسماعیل آباد و خانه ایرانی منش در اسماعیل آباد ختم شود، شرح داد: این کار ضمن آنکه باعث کوتاه شدن راستا می شود، در عین حال مجموعه ای از زیبایی های طبیعی و خاصه اراضی انبوه و مزارع در هم تنیده پسته را در خود خواهد داشت که مردم می توانند از زیبایی های آن بهره مند شوند و از طرفی رونق و رشد اقتصادی این روستا ها را به دنبال دارد.

بخشدار زرند با تاکید بر عزم جدی بخشداری برای توسعه راستا های گردشگری بین روستا های بخش بیان داشت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا با این کار، باعث رونق صنعت گردشگری روستایی و در نتیجه افزایش رفاه جوامع محلی و رضایت مندی روستاییان شویم.

محمد اسلامی، رئیس میراث فرهنگی زرند هم در این بازدید گفت: در صورت بهسازی راه روستایی از دهکده تا خانه، گردشگران زیادی به این شهرستان عزیمت خواهند کرد.

او وجود طولانی ترین کوچه چینه ای، مجموعه کامل آثار تاریخی خیرآباد، آداب و رسوم محلی در روستاها، پوشش کامل راستا باغات پسته و دو اثر شاخص سرمایه گذاری شاملِ دهکده بوم گردی احمدآباد و خانه ایرانی منش را به عنوان بخشی از جذابیت های این راستا جدید عنوان کرد و افزود: خوشبختانه هم راه روستایی که در حال حاضر وجود دارد، ظرفیت خوبی است و هم نگاه بخشدار بسیار امیدبخش است و آینده روشنی در انتظار روستا های شهرستان خواهد بود.

م

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5509

به "اجرای طرح گردشگری از دهکده تا خانه در زرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح گردشگری از دهکده تا خانه در زرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید