اخبار کرونا و ممنوعیت ورود ایرانی ها به بخشی از کشورهای جهان!

به گزارش پرسینا بلاگ، شرایط کرونا این روزها باعث شده تا همه چیز به حالت تعلیق دربیاید. پروازها لغو شده اند و سفرها عقب افتاده اند؛ مدارس تعطیل شده اند و چیزی از شور و شوق شب عید باقی نمانده است. از آن جا که متاسفانه کشورمان بعد از چین رتبه دوم را در اخبار کرونا دارا است، بسیاری از کشورها سفر ایرانیان را ممنوع اعلام کرده اند. در ادامه این مقاله، به ذکر این کشورها می پردازیم و از قوانین وضع شده در مورد این ویروس همه گیر خواهیم گفت؛ پس با مجله خبرنگاران همراه باشید.

اخبار کرونا و ممنوعیت ورود ایرانی ها به بخشی از کشورهای جهان!

اخبار کرونا چطور ایرانی ها را خانه نشین کرد؟

ویروس کرونای جدید، با قدرت شیوع بالای خود به سرعت ما ایرانی ها و تمامی دنیا را غافلگیر کرد. در این میان، صنعت گردشگری در تمام دنیا بیش از هر صنعت دیگری از بابت این شیوع این بیماری صدمه دیده است. با این وجود، به نظر می رسد صنعت گردشگری در کمتر کشوری به این دلیل دچار چنین اختلالی شده باشد. طبق اخبار کرونا ورود ایرانی ها به بیش از 20 کشور دنیا ممنوع شده است و این محدودیت ها از روسیه تا مجارستان را شامل می شود. این بیماری که تمام مقاصد گردشگری را در دنیا هدف قرار داده است، اکنون نگرانی اصلی ما ایرانی ها به شمار می رود. در مقاله ای که در این زمینه نوشته ایم، می توانید درباره این موضوع بخوانید.

اخبار کرونا از گوشه و کنار به گوش می رسد

نیمه های ماه اسفند بود که سه مسافر که از تهران به مقصد بوداپست سفر کرده بودند، مشکوک به بیماری کرونا شناسایی شدند تا برای مدتی در قرنطینه بمانند. در همین زمان هم روسیه، به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کویید-19 موسوم به کرونا ورود مسافران از مبدا ایران را ممنوع گفت.

علاوه بر این، وزارت بهداشت کشور اتریش نیز به شهروندان ایرانی و کره جنوبی اش توصیه کرده تا این کشورها را ترک نمایند. گردشگران اتریشی که در ایران و کره جنوبی به سر می برند، نیز باید در اولین فرصت به سفارت این کشور مراجعه نمایند. از سوی دیگر، در 20 کشور دنیا از جمله آلمان، سوئد، نیوزیلند، بلاروس، فرانسه و کانادا مسافرانی شناسایی شده اند که با علائم کرونای مثبت از مبدا ایران به این کشورها سفر کرده اند.

به کدام کشورها نمی توان سفر کرد؟

کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان و ارمنستان کلیه مرزهای هوایی و زمینی خود را با ایران بسته اند و کشورهایی مانند گرجستان، ضمن باز نگه داشتن مرزهای زمینی، تمامی مرزهای هوایی خود را به روی کشورمان بسته اند. البته باید بگوییم که ایرانی هایی که در این کشور باشند، می توانند از آن به ایران بازگردند و در این مورد محدودیتی ذکر نشده است.

این وضع برای کشورهایی مانند استرالیا، کمی متفاوت است و گفته شده که اتباع ایرانی که از این کشور به قاره استرالیا سفر می نمایند، باید دو هفته را در کشور دیگری بگذرانند و پس از تایید سلامتی خود، وارد خاک استرالیا شوند. نیوزیلند نیز قوانین مشابهی را برای مسافران ایرانی وضع کرده است.

با این وجود، سفر به تمامی مقاصد دنیا غیرممکن نیست؛ برای مثال، می توان با داشتن فرم سلامت به برخی از کشورهای اروپایی مانند آلمان سفر کرد. همچنین، کشورهایی مانند انگلستان و هلند نیز از جمله کشورهایی هستند که مسافران ایرانی می توانند با داشتن فرم سلامت به آن ها سفر کرد. این نکته را در نظر داشته باشید که می توانید پیش از رزرو بلیط هواپیما برای کسب اطلاعات کامل و دقیق، با بخش پشتیبانی مجموعه خبرنگاران تماس بگیرید.

شرایط ورود به ایران که باید بدانید

در حال حاضر، ورود چینی ها به کشور ممنوع اعلام شده است و تمامی وسایل نقلیه اعم از هواپیما ها، اتوبوس های فرودگاه، تاکسی ها و غیره به منظور جلوگیری از انتقال بیماری به مسافران، ضدعفونی می شوند. اما این تمام اقدامات اجرا شده علیه ویروس نیست!

اخبار کرونا حاکی از آن است که در حال حاضر، تمامی مسافرانی که به کشور وارد می شوند، در بدو ورود، در فرودگاه یا دیگر مکان ها با استفاده از دوربین های حرارت سنج مورد کنترل قرار می گیرند و در صورت مشاهده فردی با علایم مشابه کرونا، از ورود مسافر به داخل کشور جلوگیری به عمل خواهد آمد. همچنین، مسافران ایرانی که در بازگشت به کشور چنین علایمی داشته باشند، به بیمارستان هایی که به منظور درمان بیماران کرونا مشخص شده اند، انتقال داده می شوند.

ممنوعیت ها، درمورد سفرهای داخلی هم جدی است!

ویروس چینی همه را در نزدیکی سال نوی ایرانی غافلگیر کرد و ما را در شرایط بحرانی قرار داد. از آنجا که سرعت انتقال این ویروس بسیار بالا بود، به سرعت در تمامی کشور پخش شد و در حال حاضر بسیاری از پروازها به شهرهای مختلف کشور نیز امکان پذیر نیست. محدودیت ها از زمانی شروع شد که اخبار کرونا درمورد ابتلای دو نفر در قم به گوش رسید. از آن جا که عده ای بدون توجه به هشدارهای پی در پی، با تعطیلی مدارس و اداره های مختلف راهی سفر شدند، این ویروس به شهرهای دیگر کشور نیز گسترش پیدا کرد و استان های مختلفی را تحت الشعاع قرار داد.

در حال حاضر هم بسیاری از استان ها و شهرهای کشور مشمول ملاحظات ناشی از شرایط کرونا هستند. به همین دلیل، اگر به ناچار راهی سفر هستید به شهرهای داخلی کشورمان هستید، توصیه می کنیم تا ضمن حفظ نکات بهداشتی، درمورد شرایط راه ها و شرایط شهر مقصد به جست و جو بپردازید. همچنین در شرایط معمول برای رزرو هتل چه در داخل و چه خارج از کشور می توانید به وب سایت ما مراجعه نمایید.

در نهایت، با وجود این که اخبار کرونا این روزها هوش و حواس همگان را به خود معطوف کرده است، اما همچنان در صورت نیاز و با رعایت کامل نکات بهداشتی می توان سفر کرد. برای هرگونه راهنمایی و دریافت اطلاعات می توانید با شماره 8540 تماس حاصل کنید؛ چراکه ما همیشه و حتی در این زمان نیز در کنار شما هستیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: الی گشت
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3709

به "اخبار کرونا و ممنوعیت ورود ایرانی ها به بخشی از کشورهای جهان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار کرونا و ممنوعیت ورود ایرانی ها به بخشی از کشورهای جهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید