ارائه آموزش های تخصصی به زنان سرپرست خانوار در بوشهر

به گزارش پرسینا بلاگ، دبیر اجرایی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار استان بوشهر از شناسایی و آغاز آموزش تخصصی و عملی حدود 50 درصد از متقاضیان این طرح خبر داد.

ارائه آموزش های تخصصی به زنان سرپرست خانوار در بوشهر

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، محسن پرویز افزود: در حال حاضر طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان بوشهر در 4 مرحله شناسایی و ارزیابی متقاضیان، شناسایی پیشران ها، استعداد سنجی و توانمندسازی و در نهایت اتصال به بازار در حال انجام است. در گام نخست مزیت های استانی را در جلسات و مصاحبه های پی درپی که با دستگاه های اجرایی مرتبط با طرح داشتیم را شناسایی کردیم.

وی ادامه داد: همچنین دو مزیت حصیربافی و تولید پوشاک با توجه به پیشران های موفقی که در این دو رسته داشتیم شناسایی شدند و اصلی ترین وجه تمایز این طرح با سایر طرح های مشابه بحث اتصال به بازار است که به کمک پیشران های شناسایی شده اتفاق خواهد افتاد.

در حال حاضر از سهمیه 135 نفر که برای استان بوشهر پیش بینی شده از 240 نفر فهرست ارسالی حدود 71 نفر اعلام آمادگی کرده اند که واجد شرایط در طرح بودند. 51 نفر از این تعداد، آموزش آنها در 3 شهرستان بوشهر، تنگستان و دشتستان که در حال آموزش های عملی و تخصصی توسط پیشران های طرح هست آغاز شده است.

مدیر برنامه ریزی طرح مشاغل خانگی در بوشهر اظهار کرد: تا به امروز دشوارترین بخش طرح شناسایی متقاضیان بوده که باید همه شرایط نظام نامه اجرای طرح را داشته باشند.

5 پیشران برای اجرای طرح در استان بوشهر شناسایی شده است که از این تعداد 3 تفاهم نامه بین پیشرانان طرح در رسته های حصیربافی و تولید پوشاک و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان شعبه بوشهر نیز انعقاد شده است.

پرویز بیان نمود: به طور کلی جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای در کشور با توجه به موفقیت هایی که در سال گذشته در 9 استان به صورت پایلوت به دست آورده کاملاً شناخته شده است و ما هم تلاشمان را می کنیم که بتوانیم در استان به شرایط اشتغال این افراد کمک کنیم.

طبق پایش اولیه متقاضیان طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار 44% از شهرستان دشتستان، 32% تنگستان و دشتی و 24% از شهرستان بوشهر بوده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3341

به "ارائه آموزش های تخصصی به زنان سرپرست خانوار در بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه آموزش های تخصصی به زنان سرپرست خانوار در بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید