اسنپ دراگون 735 با پشتیبانی از 5G برای گوشی های میان رده ارزان تر معرفی می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، در حالی که همگی منتظر رونمایی از چیپست پرچم دار بعدی کوالکام با نام اسنپ دراگون 865 هستیم، ظاهرا این شرکت میخواهد یک چیپ میان رده مجهز به مودم 5G را نیز رونمایی کند. حدود 6 ماه قبل، این فراوری کننده آمریکایی، چیپ های اسنپ دراگون 730 و 730G (با تمرکز روی گیمینگ) را معرفی کرد. اکنون Droidholic گزارش می دهد که کوالکام میخواهد سری اسنپ دراگون 700 را با معرفی چیپ جدید اسنپ دراگون 735 (SM7250) ادامه دهد.

اسنپ دراگون 735 با پشتیبانی از 5G برای گوشی های میان رده ارزان تر معرفی می گردد

ظاهرا باز هم سامسونگ فراوری چیپست جدید کوالکام را بر عهده گرفته است و اسنپ دراگون 735 را با معماری 7 نانومتری EUV LPP خود فراوری خواهد نمود. پیش از این نیز در گزارش های خود درباره اسنپ دراگون 865 به این نکته اشاره نموده بودیم که هر چه عددی که همراه نانومتر ذکر می گردد کوچک تر باشد، تعداد ترانزیستورهای بیشتری درون چیپ جای می گیرند و این به معنی قدرت بیشتر و مصرف انرژی بهینه تر خواهد بود.

سال آینده دو شرکت سامسونگ و TSMC که از معروف ترین فراوری کنندگان چیپ های موبایلی هستند، از فناوری 5 نانومتری استفاده خواهند کرد. اما فناوری EUV که سامسونگ در معماری 7 نانومتری خود از آن استفاده می نماید، به لیتوگرافی فرابنفش حداکثری اشاره دارد. استفاده از این فناوری باعث خواهد شد که روزنه های قرارگیری ترانزیستورها دقیق تر معین شوند و در نهایت، امکان جایگذاری تعداد بیشتری ترانزیستور را فراهم می نماید. برای درک اهمیت تعداد ترانزیستورهای درون چیپ، به نسخه 5G چیپ پرچم دار کایرین 990 هواوی اشاره می کنیم که تعداد ترانزیستورهای آن برابر با 10.3 میلیارد است.

اسنپ دراگون 735 به مودم 5G مجهز است

بر اساس شایعاتی که تا کنون منتشر شده است، اسنپ دراگون 735 به هشت هسته پردازشی مجهز خواهد شد که شامل دو هسته قدرتمند Cortex-A76 به همراه 6 هسته Cortex-A55 خواهد بود. دو هسته قدرتمندتر با فرکانس 2.26 و 2.32 گیگاهرتز و 6 هسته دیگر با فرکانس 1.73 گیگاهرتز فعالیت خواهند کرد.

اگر شایعات اعلام شده در نهایت به واقعیت تبدیل شوند، انتظار داریم این چیپست از پردازنده گرافیکی ادرنو 620، حداکثر حافظه رم 12 گیگابایتی و ضبط ویدیو 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی کند. اما در شایعات به یک مورد جذاب دیگر هم اشاره شد که همان پشتیبانی از 5G است. بنابراین، با معرفی اسنپ دراگون 735 به زودی شاهد حضور میان رده های 5G ارزان تر در بازار خواهیم بود.

منبع: Phone Arena

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2090

به "اسنپ دراگون 735 با پشتیبانی از 5G برای گوشی های میان رده ارزان تر معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسنپ دراگون 735 با پشتیبانی از 5G برای گوشی های میان رده ارزان تر معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید