اشرف غنی: هرکس در صف جمهوریت نیست دشمن است

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس جمهور افغانستان با انتقاد از مخالفان نظام جمهوری در این کشور تاکید نمود: هرکس که در صف جمهوریت قرار ندارد دشمن است.

اشرف غنی: هرکس در صف جمهوریت نیست دشمن است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در مراسمی در ارگ ریاست جمهوری این کشور با اشاره به اعلام خروج نیروهای آمریکایی اظهارداشت که دولت از دو سال گذشته برای این خروج آمادگی کامل دارد و طرح همه جانبه خویش را ایجاد نموده است.

وی اضافه نمود: ما به خاطر حفاظت از خاک خویش، آمادگی کامل داریم، وقت آن رسیده است که حاکمیت ملی افغانستان به گونه کامل تطبیق گردد و افغانستان بی طرفی خود را ثابت کند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط ارگ ریاست جمهوری افغانستان، اشرف غنی همچنین تاکید نمود: یک صف جمهوریت است و صف دیگر دشمن، آنانی که در صف جمهوریت نمی ایستند، دیگر برای شان در دولت جایی نیست.

اشرف غنی ادامه داد: طالبان به خاطر دوام جنگ، هیچگاه مشروعیت دینی ندارند، اجماع علمای دنیا اسلام نیز جنگ افغانستان را نامشروع خوانده است.

رئیس جمهور افغانستان درباره بازنگری روابط کشورهای منطقه با افغانستان نیز گفت: امروز، روز تصمیم برای پاکستان است، اگر کشور ما ناامن باشد، آن کشور نیز نا آرام است. اگر شما آسایش ما را می خواهید، آنها نیز آسایش خواهند داشت.

وی خطاب به دولت پاکستان نیز تاکید نمود که انتخاب دوستی و دشمنی در دست شما است، درصورتی که پاکستان دوستی را انتخاب کند، افغانستان آماده است که با افزایش همکاری کشورهای منطقه و دنیا، با پاکستان همکاری کند.

اشرف غنی پیش از این در در ملاقات با شماری از بزرگان جنبش تحفظ پشتون و حزب عوامی ملی از خیبرپشتونخوا گفته بود: پاکستان باید این جنگ اعلام نشده را خاتمه داده و افغانستان آزاد، مستقل و دموکراتیک را بپذیرد.

.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7119

به "اشرف غنی: هرکس در صف جمهوریت نیست دشمن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف غنی: هرکس در صف جمهوریت نیست دشمن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید