برف و بارانی که برای سلامتی خطرناک است!

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: باران و برفی که بعد از آلودگی هوا می بارد بسیار آلوده و برای سلامتی انسان خطرناک است.

برف و بارانی که برای سلامتی خطرناک است!

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا حسین کریم اظهار کرد: با توجه به پییش بینی سازمان هواشناسی، از عصر امروز شاهد ورود سامانه جدید بارشی به استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به این که این سامانه بعد از چند روز آلودگی هوا به استان وارد می گردد، شهروندان باید نکات بهداشتی لازم را رعایت نمایند تا سلامت آنها به خطر نیفتد.

بارش برف سیاه ِ سمی در خیابان های سیبری

این مسئول شرح داد: : باران و برفی که بعد از آلودگی هوا می بارد بسیار آلوده بوده و برای سلامتی انسان خطرناک است، بنابراین از شهروندان تقاضا می گردد در معرض تماس مستقیم با آن قرار نگیرند.

وی در ادامه با اشاره به بعضی توصیه ها در زمان آلودگی هوا افزود: شهروندان در مواقع رخداد آلودگی باید تا جایی که می توانند از فعالیت در فضای باز اجتناب نمایند و در صورتی که ناچار به خروج از منزل هستند، حتما از ماسک استفاده نمایند.

وی با اشاره به ماسک مناسب در روزهای آلودگی هوا شرح داد: ماسک های N95 یا FFP2 بسیار موثر بوده و چندبار مصرف هستند.

کریم ادامه داد: در روزهایی که غلظت آلاینده های هوا زیاد است از ورزش در فضای باز به ویژه افرادی که دارای مسائل تنفسی و آسم هستند خودداری گردد و حتی پیاده روی ساده هم توصیه نمی گردد.

وی افزود: در این روزها تعطیلی مدارس برای حفظ سلامت دانش آموزان صورت می گیرد که در معرض هوای آلوده قرار نگیرند. بنابراین دانش آموزان از بازی و گردش در هوای آلوده (زمانی که به علت آلودگی هوا تعطیل اعلام می گردد) خودداری نمایند.

وی با اشاره به دیگر نکاتی که رعایت آنها در هوای آلوده لازم است، گفت: در این شرایط شهروندان باید درخانه یا محیط های بسته بمانندو درها و پنجره ها را بسته نگاه دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: اگر فردی مبتلا به آسم است و یا نشانه هایی مانند کوتاهی تنفس، سرفه و خس خس کردن و درد قفسه سینه را در خود مشاهده می نماید باید به پزشک مراجعه نماید.

این مسئول در انتها گفت: در روزهایی که هوا آلوده است از شهروندان تقاضا می گردد مصرف مایعات، میوه و سبزی جات خود را بیشتر نمایند تا سلامت آنها به خطر نیفتد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2602

به "برف و بارانی که برای سلامتی خطرناک است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برف و بارانی که برای سلامتی خطرناک است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید