بیش از 1000 هکتار از اراضی بنیاد مستضعفان زیر کشت رفت خبرنگاران

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام خبر زیر کشت رفتن بیش از 1000 هکتار از اراضی بنیاد مستضعفان گفت :در تامین امنیت غذایی مردم جدی هستیم.

بیش از 1000 هکتار از اراضی بنیاد مستضعفان زیر کشت رفت خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سید پرویز فتاح در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 10 طرح کشاورزی بنیاد مستضعفان با اشاره به اجرای این طرح ها در هفته منابع طبیعی و درختکاری اظهار کرد: این طرح ها در سال سخت تحریم و در خاتمه سالی که تورم و گرانی بیداد کرد و فشار مضاعفی را بر شانه های مردم وارد کرد، با همت جوان ها و متخصصین ایرانی، به ثمر نشست و دشمنان را ناکام گذاشت.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به شکیبای ملت ایران در برابر تمامی سختی ها و مسائل گفت: دشمنان ما در ابتدای شیوع کرونا، از ورود ماسک به کشورمان هم جلوگیری کردند و حتی از ارائه دارو به بیماران کشورمان ممانعت به عمل آوردند ولی آنها نتوانستند ملت ایران را به زانو درآورند.

وی با تاکید بر اهمیت کوشش برای تأمین امنیت غذایی مردم کشور گفت: ما اگر در فراوری به خودکفایی نرسیم، دشمنان به بهانه های مختلف، حتی از تأمین احتیاج کشور به غذای مردم هم دریغ خواهند کرد و در چنین شرایطی ما چاره ای جز استقلال در این حوزه نداریم.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان در حوزه کشاورزی و دامپروری کوتاهی نخواهد نمود و علی رغم کم صرفه بودن منافع مالی این حوزه، برای تأمین امنیت غذایی مردم کشورمان با قدرت کوشش خواهیم کرد.

فتاح با بیان اینکه این طرح ها بر اساس آخرین تکنولوژی جهان صورت گرفته است گفت: بنیاد مستضعفان در کنار ملت و دولت با تمام قوا ایستاده و تمام منافع فعالیت های بنیاد به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مردم و مستضعفان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در حوزه فراوری شیر، رکوردهای قابل توجهی را ثبت نموده است افزود: ما در این راستا به دنبال توسعه فعالیت هایمان هستیم و هم در حوزه دامپروری، هم حوزه باغداری و هم کشاورزی، بیش از گذشته فعال خواهیم بود و سرمایه گذاری سنگینی خواهیم داشت.

به گفته فتاح بسکمک از طرح های کشاورزی بنیاد مستضعفان در زمین های بی آب و علف و مواتی بوده که با کوشش های صورت گرفته، آباد شده و عوائد آن به مردم رسیده است.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اشتغالزایی و افزایش فراوریات کشاورزی کشور توسط بنیاد مستضعفان گفت: در این 10 طرح، حدود 1050 هکتار زیر کشت پسته، گردو، زیتون و صیفی جات رفته و 10 هزار تن به ظرفیت فراوری این محصولات در کشور اضافه خواهد نمود و بنیاد مستضعفان برای اجرای این طرح ها، 350 میلیارد تومان سرمایه گذاری نموده که اشتغال زایی برای بیش از 2240 نفر فراهم نموده که حتماً این طرح ها را توسعه خواهد داد.

وی با اشاره به استفاده بنیاد مستضعفان از آخرین تکنولوژی روز جهان در این طرح ها گفت: یکی از نکات مورد توجه ما استفاده از تکنولوژی روز جهان و بهره مندی از توان شرکت های دانش بنیان، برای ارتقا راندمان فراوریات در حوزه کشاورزی است و خوشبختانه امروز بخش قابل توجهی از محصولات فراوریی بعضی از گلخانه های صیفی جات بنیاد مستضعفان به دلیل کیفیفت بالای محصولات آنها، صادر می گردد و ارزآوری خوبی برای کشور دارند.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: البته تأمین احتیاج داخلی مهمترین اولویت ما است و در این راستا با سازمان ها و ارگان های مربوطه کاملاً هماهنگیم.

فتاح در ادامه با اشاره به هدف قراردادن بنیاد مستضعفان توسط دشمنان ملت ایران گفت: ترامپ در اواخر دورانت ریاست جمهوری خود، من و شرکت های بنیاد مستضعفان را در 12 صفحه و برای چندمین بار تحریم کرد که این تحریم، نشان از بغض دشمنان از راستا صحیح حرکت بنیاد مستضعفان است.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه فعالیت های محرومیت زدایی و زیرساختی در بنیاد باید با سرعت بیشتری انجام گردد گفت: کار جهادی به معنای کار مومنانه و با توکل بر خداوند است و خوشبختانه امروز، این کار جهادی در بنیاد مستضعفان و بخش محرومیت زدایی آن یعنی، بنیاد علوی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه برای عبور از این مقطع سخت تاریخی، راهی جز تکیه بر توان داخلی نداریم گفت: توکل بر خداوند و کار مومنانه و جهادی، توفیقات را فراتر از برنامه ریزی ها خواهد نمود و در چنین شرایطی است که دست کمک خداوند آشکار می گردد.

فتاح گفت: ما امروز تفاهم نامه ای برای آغاز کار محرومیت زدایی در منطقه ماه نشان استان زنجان امضا می کنیم و این منطقه جزو مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان قرار خواهد گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ما افتخار می کنیم که نوکر ملت شکیبا ایران باشیم و تداوم انقلاب و مرام مولای ما راهی جز این نیست.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6761

به "بیش از 1000 هکتار از اراضی بنیاد مستضعفان زیر کشت رفت خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 1000 هکتار از اراضی بنیاد مستضعفان زیر کشت رفت خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید