تصویب کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه در کمیسیون برنامه مجلس

به گزارش پرسینا بلاگ، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تصویب کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه در این کمیسیون اطلاع داد.

تصویب کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه در کمیسیون برنامه مجلس

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت: طرح تنظیم بخشی از مقررات اقتصادی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود، در جلسه امروز با حضور طحان نظیف عضو حقوقدان این شورا مورد آنالیز نهاده شد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان نسبت به این طرح ایراد اصل 75 گرفته بود که بار اقتصادی اعمال مدرک دوم فرهنگیان به وسیله ردیف بودجه اعتباری پیش بینی شده، برای سال جاری حل شده و وزارت آموزش و پرورش مکلف شد تا مدرک دوم فرهنگیان را سال جاری اعمال کند.

مفتح توضیح داد: همچنین یکی دیگر از پرسش های شورای نگهبان نسبت به این طرح این بود که بار اقتصادی آن برای سال های بعد چه خواهد شد، من در این جلسه شرح دادم، وقتی احکام استخدامی هر سال برای افراد تعیین می گردد دولت هم براساس همان احکام قانونی میزان هزینه ها را در بودجه سالانه استخراج می نماید، مثلا طبق قانون برای افراد پایه حقوق تعیین می گردد و با دریافت آن حقوقشان افزایش پیدا می نماید بنابراین دولت در بودجه سالانه با محاسبه این احکام بودجه دستگاه ها را تعیین می نماید.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تاکید نمود: براین اساس با تصویب طرحی برای اعمال مدرک دوم و بالاتر فرهنگیان در بودجه سال جاری، دولت موظف می گردد در سال های بعد آن را در تامین هزینه ها لحاظ کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین با اشاره به آنالیز طرح احکام کلی بودجه سال 1400 در نشست امروز گفت: این طرح در جلسات متعدد مورد بحث و آنالیز نهاده شده بود و امروز کلیات طرح با 15 بند به تصویب رسید و آنالیز جزئیات آن به جلسه بعد موکول شد.

مفتح اظهار کرد: طرح احکام کلی بودجه یا اصلاح ساختار بودجه در صورت تصویب در صحن و تایید شورای نگهبان به دولت ابلاغ می گردد تا دولت با رعایت این موارد، بودجه سال 1400 را تدوین کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5563

به "تصویب کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه در کمیسیون برنامه مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه در کمیسیون برنامه مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید