تعویق اجرای قانون اصلاح چک تا سرانجام سال

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمد نهاوندیان ضمن تشکر از مردم و اصناف به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش آمار ابتلا و نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا، درخصوص آخرین تصمیمات کارگروه مالی کرونا گفت: امروز در جلسه ستاد ملی کرونا دو تصمیم مالی مهم گرفته شد.

تعویق اجرای قانون اصلاح چک تا سرانجام سال

معاون مالی رئیس جمهور این تصمیمات را مربوط به پرداخت ماهانه یاری های نقدی کرونایی و نیز اصلاح قانون پرداخت چک مطرح کرد و اضافه نمود: با توجه به اینکه شرایط کرونا باعث ایجاد محدودیت هایی در حوزه کسب و کار و به ویژه در بخش خدمات ایجاد نموده است ستاد ملی مقابله با کرونا و همینطور مجلس شورای اسلامی مصوباتی را در رابطه با پرداخت این یارانه ها داشتند که اجرای این مصوبات احتیاج به هماهنگی داشت.

وی با اشاره به مذاکرات روسای دو قوه در این خصوص، از ایجاد تفاهمی بین ستاد ملی مقابله با کرونا و مجلس شورای اسلامی در این خصوص اطلاع داد و توضیح داد: طبق اصلاحی که در مصوبه ستاد انجام شد جمعیت دریافت کننده این یاری ها به 40 میلیون نفر افزایش پیدا نموده است و پرداخت این یاری ها به صورت ماهانه 100 هزار تومان و به مدت چهار ماه انجام خواهد شد و گروه های خاصی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و شرایط ویژه ای دارند بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ماهانه 120 هزار تومان دریافت خواهند کرد.

معاون مالی رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه قانون اصلاح پرداخت چک مصوبه سال 97 است دو سال مهلت برای تامین سامانه ها و آمادگی های لازم در نظر گرفته شده بود، گفت: این مصوبه صدور چک با شرایط خاص صورت می گیرد و باید در سامانه صیاد ثبت گردد؛ و این مصوبه بانک ها را از پرداخت وجه چک هایی که این مقررات را رعایت نکنند منع نموده است.

طبق گفته نهاوندیان با توجه به پیش بینی بانک مرکزی که با اجرای این قانون ممکن است به دلیل ناآشنایی مردم با این شرایط افزایش مراجعات حضوری به بانک ها وجود داشته باشد، ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کرد که اجرای این مصوبه تا انتها سال به تعویق بیفتد تا در این فاصله آشنایی و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی لازم صورت بگیرد.

منبع: میزان

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6171

به "تعویق اجرای قانون اصلاح چک تا سرانجام سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعویق اجرای قانون اصلاح چک تا سرانجام سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید