تلاش نماینده جمهوریخواه و پنس برای تغییر نتیجه انتخابات به نفع ترامپ

به گزارش پرسینا بلاگ، یکی از نمایندگان جمهوریخواه در مجلس سنا سعی دارد با طرح دادخواستی با هدف افزایش قدرت مایک پنس، نتیجه انتخابات را به نفع ترامپ تغییر دهد.

تلاش نماینده جمهوریخواه و پنس برای تغییر نتیجه انتخابات به نفع ترامپ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، هاف پست گزارش داد لویی گوهرت، نماینده ایالت تگزاس به همراه 11 تن از جمهوریخواهان این ایالت دادخواستی را در دادگاه فدرال مطرح کرده اند که بر اساس آن از قاضی منصوب شده از سوی ترامپ خواسته شده است قوانین حاکم بر نحوه شمارش آراء انتخاباتی کنگره را که هفته آینده انجام می شود، کنار بگذارد.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور، مسئول ریاست جلسه مشترک 6 ژانویه است، جایی که کالج الکترال به بایدن و ترامپ رای می دهد. رای دهندگان دو هفته پیش رای خود را به صندوق انداختند و 306 رأی به بایدن و 232 رأی به ترامپ داده شد. یک نامزد برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به 270 رأی نیاز دارد.

در این دادخواست استدلال می شود که قانون شمارش آرای انتخاباتی سال 1887 خلاف قانون اساسی است، زیرا با اصلاحیه 12 متضاد است که جزئیات فرایند انتخاب رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور را در بر می گیرد. گوهرت ادعا می کند که قانون شمارش انتخاباتی مانع پنس برای استفاده کامل از اختیارات در شمارش آراء انتخاباتی می شود.

در واقع لویی گوهرت با طرح این دادخواست به دنبال آن است که به مایک پنس قدرت شمارش آرای انتخاباتی را بدهد.

این قانون مدت طولانی است که فرایند شمارش آراء انتخاباتی را با مقاومت کمی اداره می کند، اما گوهرت و جمهوریخواهان همراه او امیدوارند که تلاش قانونی این امکان را به معاون رئیس جمهور بدهد که منتخبان بایدن را نادیده گرفته و او را بازنده انتخابات اعلام کند.

در این دادخواست از دادگاه خواسته شده است که پنس به عنوان رئیس سنا و رئیس هیئت رئیسه جلسه مشترک کنگره در تاریخ 6 ژانویه 2021 تحت اصلاحیه دوازدهم، در معین آراء انتخاباتی اختیار تام داشته باشد.

گوهرت در دادخواست خود گفته است او یکی از جمهوریخواهان مجلس در جلسه مشترک خواهد بود که قصد دارد انتخاب کنندگان بایدن را در ایالات اصلی به چالش بکشد. ده ها تن دیگر از نمایندگان کنگره حزب جمهوریخواه تمایل به پیروی از گوهرت دارند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6285

به "تلاش نماینده جمهوریخواه و پنس برای تغییر نتیجه انتخابات به نفع ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش نماینده جمهوریخواه و پنس برای تغییر نتیجه انتخابات به نفع ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید