کوشش کره جنوبی برای پرتاب ماهواره به فضا

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران : کره جنوبی میخواهد بار دیگر اواخر ماه جاری میلادی برای پرتاب ماهواره به فضا کوشش کند و به باشگاه کشورهای فضائی دنیا که شامل سایر قدرت های آسیائی مثل چین، هند و ژاپن است، وارد گردد.

کوشش کره جنوبی برای پرتاب ماهواره به فضا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانس 24؛ وزارت آموزش، علوم و فناوری کره جنوبی روز چهارشنبه اظهار داشت، در محدوده زمانی 30 ژانویه تا هشتم فوریه، ماهواره 140 تنی موسوم به کی اس ال وی یک را از مرکز فضائی نارو در جنوب این کشور، به فضا پرتاب خواهد نمود.

یک مقام رسمی این وزارتخانه تاکید نمود: هفته آینده نیز، تمرینات مقدماتی برای پرتاب این ماهواره شروع خواهد شد.

این گزارش اضافه نمود، پس از کوشش های ناموفق در سال های 2009 و 2010 میلادی، پرتاب موفقیت آمیز این ماهواره می تواند تاثیر زیادی در دستیابی کره جنوبی به بلند پروازی های تجاری در عرصه فضا داشته باشد.

کوشش تازه کره جنوبی برای پرتاب این ماهواره تا کنون دو بار به علت مسائل فنی در ماه های اکتبر و نوامبر به تاخیر افتاده است. مرحله نخست ساخت این ماهواره در روسیه و با سوخت جامد انجام گرفته، و مرحله دوم ساخت آن در کره جنوبی اجرا شده است.

در سال 2009 میلادی، ماهواره کره جنوبی توانست به مدار برسد ولی وجود اشکال در مکانیسم های فنی مانع از استقرار مناسب آن در مدار شد. در سال 2010 میلادی نیز کوشش برای پرتاب این ماهواره به شکست انجامید و این ماهواره دو دقیقه پیش از پرواز، منفجر شد. کره جنوبی و روسیه همدیگر را عامل اصلی این حادثه اظهار داشتند.

ماه گذشته، کره شمالی با موفقیت موشک دور برد خود را آزمایش کرد و اکنون پیونگ یانگ ماموریت ویژه ای برای قرار دادن ماهواره در مدار زمین دارد. اکثر کشورهای دنیا این اقدام کره شمالی را آزمایش موشک های بالستیک ارزیابی کردند که در تناقض با قطعنامه های سازمان ملل است که پس از آزمایش های موشکی کره شمالی در سال های 2006 و 2009 علیه این کشور صادر شده است.

بلند پروازی های کره جنوبی سال های زیادی از سوی آمریکا محدود شده. آمریکا نگران این مساله است که گسترش برنامه موشکی کره جنوبی موجب تشدید رقابت تسلیحاتی در منطقه به خصوص از سوی کره شمالی گردد.

ژاپن و چین در سال 1970 میلادی توانستند نخستین ماهواره های خود را در مدار قرار دهند و هند نیز در سال 1980 میلادی به این موفقیت دست یافته است. عدم حمایت آمریکا از کره جنوبی موجب شده تا چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا در این زمینه از سایر رقبای خود عقب بماند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2508

به "کوشش کره جنوبی برای پرتاب ماهواره به فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش کره جنوبی برای پرتاب ماهواره به فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید