فراوری مرغ از سرانه مصرف هم بالاتر است

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران (پانا) - مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی می گوید مرغ به اندازه کافی فراوری می گردد و از سرانه 32 کیلوگرم مصرف، بالاتر است.

فراوری مرغ از سرانه مصرف هم بالاتر است

به گزارش صدا و سیما، محمد علی کمالی، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در ارتباط تصویری برنامه گفت وگوی ویژه خبری گفت: بر اساس برنامه ریزی ها، میزان جوجه فراوریی تا کنون حدود 82 میلیون جوجه بود و طبیعتاً بخشی از این میزان جوجه تا اواسط یا اواخر ماه مبارک رمضان به ثمر می نشیند.

محمد علی کمالی ادامه داد: حدود 118 میلیون قطعه جوجه در اسفند 1399 فراوری شده است اگر این میزان جوجه به سالن ها رفته باشد حداقل حدود 70 هزار تن فراوری را در دهه سوم فروردین خواهیم داشت و در دهه نخست اردیبهشت هم حدود 70 هزار تن فراوری گوشت مرغ خواهیم داشت.

وی افزود: در بهمن سال 1399 حدود 130 میلیون قطعه جوجه ریزی داشتیم.

کمالی تاکید نمود: مرغ به اندازه کافی فراوری می گردد و از سرانه 32 کیلوگرم مصرف، بالاتر است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: نهاده در سامانه بازارگاه به خوبی عرضه شده و شاخص بازار آزاد هم نشان داده است که پس از تعطیلات عید، در قیمت بازار آزاد کنجاله سویا و ذرت، افت داشتیم و این نشان می دهد تقاضا در بازار آزاد کمتر است.

آقای کمالی افزود: دوره پرورش مرغ از 45 روز به 50 روز افزایش یافت و قرار بر این است که مرغدارانی که بیش از این میزان، دوره پرورش دارند به وسیله شرکت پشتیبانی، حمایت نهاده ای گردد.

وی افزود: افزایش قیمت مرغ به 24 هزار و 900 تومان، میزان قاچاق آن را کاهش خواهد داد و ایجاد قرارگاه ساماندهی مرغ هم تصمیم گیری های استانی را مقداری ملغی می نماید و موجب می گردد مرغ به اندازه کافی به تهران برسد.

کمالی افزود: قطعاً اگر تشکل ها را به کار بگیرید و نهاده ها به موقع به مرغدار برسد، هیچ نگرانی از نظر فراوری نخواهیم داشت.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6988

به "فراوری مرغ از سرانه مصرف هم بالاتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری مرغ از سرانه مصرف هم بالاتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید