تولید و تأمین 3 تا 5 میلیون دوز واکسن آنفلوآنزای نوترکیب

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، دکتر امیرحسین عبدالغفاری امروز در آئین بهره برداری از طرح های ملی معاونت علمی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد گفت: ما در این شرکت اولین تولیدکننده واکسن آنفلوآنزای فصلی نوترکیب چهار ظرفیتی در کشور هستیم.

تولید و تأمین 3 تا 5 میلیون دوز واکسن آنفلوآنزای نوترکیب

وی با بیان اینکه به طور کلی واکسن یک محصول استراتژیک برای هر کشوری محسوب می شود، گفت: با به وجود آمدن پاندمی کرونا، اهمیت تولید واکسن در کشور و دنیا مشخص و نمایان شد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده واکسن آنفلوآنزای فصلی انسانی با بیان اینکه در گذشته کشور ما پیشتاز در تولید واکسن بوده است، افزود: در این راستا ما توانستیم امروز به مرحله ای برسیم که بتوانیم واکسن آنفلوآنزای فصلی را به تولید برسانیم که تا به امروز این واکسن در کشور تولید نشده و جزو اقلام وارداتی ما محسوب می شد.

عبدالغفاری ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان بهداشتی دنیای، سالانه 650 هزار نفر با آنفلوآنزا جان خود را از دست می دهند؛ از این رو نیاز به این واکسن احساس می شود.

به گفته وی، کشور ما سالانه سه تا پنج میلیون دوز از این واکسن را نیاز دارد که با توجه به اپیدمی کرونا، این نیاز بیشتر احساس می شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده واکسن آنفلوآنزای فصلی انسانی افزود: در سال گذشته این واکسن از سایر کشورها تأمین می شد اما توانستیم در این شرکت با استفاده از یک پروتئین نوترکیب، واکسن را به تولید برسانیم که اکنون در مرحله مطالعات بالینی است.

وی با بیان اینکه این واکسن از نوع نسل سوم واکسن ها محسوب می شود، گفت: مزیت های واکسن نسل سوم به سایر نسل ها، تولید سریع، اثربخشی بالا و حساسیت کمتر به شمار می رود.

عبدالغفاری گفت: از بهمن سال 99 کارآزمایی بالینی این واکسن را آغاز کردیم که تا به امروز به 432 نفر تزریق شده و این افراد شرایط خوبی دارند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده واکسن آنفلوآنزای فصلی انسانی با بیان اینکه برای تولید این واکسن، خط تولید و تکنولوژی صفر تا صدی را ایجاد کردیم، گفت: 30 تا 40 درصد مواد اولیه از خارج تأمین می شود که در صدد هستیم این میزان را کاهش دهیم.

وی در پاسخ به سوالات رئیس جمهور گفت: ما در آزمایشات و مطالعات بالینی تا به امروز موردی ندیده و عوارض جدی نداشته ایم و امیدواریم که پاییز امسال این واکسن را پس از اتمام کارآزمایی بالینی داشته باشیم.

عبدالغفاری تأکید کرد: ما امکان تولید سه تا پنج میلیون دوز از این واکسن را در این شرکت داریم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6941

به "تولید و تأمین 3 تا 5 میلیون دوز واکسن آنفلوآنزای نوترکیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید و تأمین 3 تا 5 میلیون دوز واکسن آنفلوآنزای نوترکیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید