جزئیات استراتژیک ترین اقدام نفتی دولت

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران: مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با تشریح جزئیات ساخت پایانه نفتی در جاسک و در سواحل دریای عمان، اظهار داشت: این پایانه نفتی 20 میلیون بشکه ای با سرمایه گذاری 2.5 میلیارد دلاری احداث خواهد شد.

جزئیات استراتژیک ترین اقدام نفتی دولت

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرنگاران،حسن روحانی رئیس جمهور امروز در دیدار با پژوهشگران یکی از استراتژیک ترین کارهای دولت را متنوع سازی محل صدور نفت اعلام نموده و گفته است: جاسک به عنوان مرکز دوم صادرات ایران معین شده است.

با توجه به اهمیت موضوع، خبرنگار مهر از جزئیات اجرای استراتژیک ترین اقدام نفتی دولت تدبیر و امید از شرکت ملی نفت ایران کسب اطلاع کرد.

سید پیروز موسوی امروز در تبادل نظر با مهر درباره آخرین وضعیت احداث خاتمهه نفتی در بندر جاسک با بیان اینکه متنوع کردن خاتمهه های صادرکننده نفت ایران از خلیج فارس به دریای عمان یکی از دستاوردهای اجرای این طرح است، گفت: افزایش ظرفیت ذخیره سازی طلای سیاه و قدرت چانه زنی در مبادلات نفتی با کشورهای مختلف از دیگر دستاوردهای اجرای این پروژه است.

مدیرعامل شرکت خاتمهه های نفتی ایران با تاکید بر اینکه ایجاد خاتمهه نفتی جاسک مسافت تحویل نفت به مشتریان ایران را کاهش می دهد که این موضوع کاهش هزینه های صادرات نفت را برای کشور به همراه دارد، توضیح داد: قرار است با احداث خطوط لوله ای از خاتمهه نفتی نکا در حاشیه دریای خزر و مناطق نفت خیز جنوب، نفت به خاتمهه جاسک منتقل و صادر گردد.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون زمن مورد احتیاج برای احداث این خاتمهه نفتی در بندر جاسک خریداری شده است، گفت: این احتمال وجود دارد که در صورت تبدیل بندر جاسک به مناطق آزاد تجاری، این خاتمهه نفت در منطقه آزاد تجاری و مالی احداث گردد.

وی با اشاره به تکمیل تمامی مراحل مطالعاتی برای ساخت خاتمهه نفتی جاسک، بیان نمود: در صوت تمایل شرکت ملی نفت ایران احتمال ارائه فراخوان به منظور شناسایی سرمایه گذاران بخش خصوصی و خارجی ساخت این خاتمهه نفتی وجود دارد.

موسوی هزینه سرمایه گذاری برای ساخت خاتمهه نفتی جاسک شامل مخازن ذخیره سازی، اسکله های تخلیه و بارگیری، گوی شناور و تاسیسات ساحلی و دریایی را حدود 2.5 میلیارد دلار بیان کرد و اضافه کرد: در این خاتمهه نفتی قرار است 20 میلیون بشکه ظرفیت جدید ذخیره سازی نفت خام ایجاد گردد.

مدیر عامل شرکت خاتمهه های نفتی ایران در خاتمه با بیان اینکه ساخت سه گوی شناور نفتی هم این خاتمهه پیش بینی شده است، تاکید نمود: علاوه بر این در ساخت مخازن نفتی این خاتمهه از تکنولوژی های جدید استفاده خواهد شد.

منبع:مهر

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1538

به "جزئیات استراتژیک ترین اقدام نفتی دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات استراتژیک ترین اقدام نفتی دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید