حقوق معلم کلاس اول باید از استاد دانشگاه بیشتر باشد

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس سابق جهاد دانشگاهی گفت: باید برای ادامه دار شدن سیر طرح تحول دانشگاه زیرساخت های آموزشی از آموزش و پرورش آغاز گردد، چراکه آموزش اصلی از مقطع ابتدایی است و در واقع باید حقوق معلم کلاس اول از استاد دانشگاه بیشتر باشد.

حقوق معلم کلاس اول باید از استاد دانشگاه بیشتر باشد

محمدحسین یادگاری رئیس سابق جهاد دانشگاهی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی ودانشگاهی خبرنگاران، با اشاره به اینکه نخستین اقدام در ادامه دار شدن سیر تحول دانشگاه، بازنگری ساختار آموزش و پرورش است، گفت: یکی از معضلات اساسی امروز در کشور ساختار آموزش و پرورش است که باید هر چه سریع تر از لحاظ آموزشی مورد بازنگری قرار گیرد، به طوری که باید سطح دانش مهارت محوری مورد توجه قرار گرفته و دانش آموزان را کارآفرین کند.

باید زیرساخت آموزش و پرورش اصلاح گردد

وی اضافه کرد: اگر زیرساخت آموزش و پرورش اصلاح گردد، بدون شک در مراحل بعدی، نظام آموزش عالی و در ادامه، مراکز علمی و دانشگاه ها نیز راستا سیر تحول را به درستی طی خواهند کرد، چرا که نظام آموزشی ما تنها در علم و عمل است.

مهم ترین سیستم آموزشی کشور استعداد یابی است

یادگاری توضیح داد: یکی از مهمترین کارهایی که باید در سیستم آموزشی کشور اتفاق بیفتد، مقوله استعدادیابی است که می تواند آینده روشنی را برای نیروی انسانی متخصص به وجود بیاورد. این در حالی است که امروز کمتر از دیگر نهادها و سازمان های دولتی به نظام آموزش و پرورش اهمیت می دهند. در واقع مهمترین بخش اصلاح ساختار آموزشی در نظام آموزش و پرورش است که می تواند دستاوردهای زیادی را به بار بیاورد.

بازنگری سیستم نظام آموزشی شرایط اقتصاد جامعه را متحول کند

وی در سرانجام گفت: اگر سیستم نظام آموزشی در آموزش و پرورش از همان ابتدا مورد بازنگری قرار بگیرد، بدون شک در مدت زمان کوتاهی نیروی انسانی کشور نه تنها مهارت آفرین و کارآفرین می گردد، بلکه می تواند شرایط اقتصاد جامعه را متحول کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2913

به "حقوق معلم کلاس اول باید از استاد دانشگاه بیشتر باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق معلم کلاس اول باید از استاد دانشگاه بیشتر باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید