حمایت های صندوق نوآوری در معرفی نمایشگاهی توانمندی های شرکت ها قابل تقدیر است

به گزارش پرسینا بلاگ، مهندس فرامرز رستگار در خصوص شرایط سندیکای صنعت مخابرات ایران نکاتی را بیان کردند.

حمایت های صندوق نوآوری در معرفی نمایشگاهی توانمندی های شرکت ها قابل تقدیر است

به گزارش خبرنگار ، مهندس فرامرز رستگار در سمینار معرفی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به اعضای سندیکا و اتحادیه صنعت مخابرات ایران، گفت: در این سمینار فرصتی مهیا شد تا هم نسبت به معرفی سندیکا اقدام شود و هم حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش بنیان عضو سندیکا که البته پیش از این هم شفاف اطلاع رسانی شده بود، بار دیگر معرفی شود.

وی ادامه داد: سندیکای صنعت مخابرات ایران بالغ بر 150 شرکت عضو دارد که تقریبا همه آن ها فعال هستند و نیمی از این شرکت ها هم فراوریی و کارخانه ای هستند و طبیعتا به دلیل فعالیت در حوزه سیستم ها و تجهیزات هوشمند و ICT، شرکت های نرم افزاری هم در کنارشان حضور دارند و نیمی دیگر از شرکت ها هم ارائه دهنده خدمات فنی مهندسی، مشاوره ای، اجرایی و نگهداری هستند.

دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: بیشتر شرکت های عضو سندیکا دانش بنیان هستند، ولی تنها 45 شرکت گواهی دانش بنیانی را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت نموده اند.

او اضافه نمود: مجموعه شرکت های عضو سندیکا در اصل شرکت های زنجیره تامین در حوزه مخابرات هستند. ما در سندیکا، شرکت های اپراتوری و مصرف نماینده های نهایی را به عنوان عضو نداریم، ولی شرکت های ما در زنجیره تامین، از خدمات مهندسی تا تامین تجهیزات، اجرا و نگهداری فعال هستند.

او اضافه نمود: معمولا اقدامات شرکت های صنعتی بر حسب نگاه به بازار و مصرف است و این شرکت ها برای اثبات توانمندی شان امور مرتبط با تحقیق و توسعه، نمونه سازی و طرح های پایلوت را به صورت رایگان انجام می دهند، به این امید که کسب و کار رونق گیرد و مشتری برای محصول و خدمات خود داشته باشند که متاسفانه در حال حاضر این بخش در کشور ما دچار مشکل است.

رستگار ادامه داد: کارفرمایان از منابع اقتصادی قوی برخوردار نیستند و کارهایشان را بر اساس بودجه و اعتبار انجام نمی دهند و می توان گفت تقریبا ادامه کار را به نوعی رایگان انجام می دهند و حتی در زمان تسویه نیز باید تخفیف لحاظ نمایند.

او اضافه نمود: حمایت های صندوق برای حضور شرکت ها در نمایشگاه ها و معرفی محصولات و توانمندی های شرکت ها می تواند مثمرثمر باشد تا مشتری ها در جریان قابلیت های فراورینمایندگان قرار گیرند، اما صندوق می تواند در امور تامین اقتصادی نیز وارد شود تا بسیاری از مسائل مرتفع شود.

رستگار گفت: در این بازار که B2B است و مشتریان ما، سازمان ها و نهاد های دولتی و شبه دولتی هستند و حتی روال معمول اپراتورها، خرید خارج به وسیله گشایش اعتبار است، ورود صندوق می تواند کار را آسانتر کند.

او تاکید نمود: روز گذشته در وزارت ارتباطات بحث حمایت دولت از پروژه زیست بوم تلفن هوشمند فراوری داخل بود. بانک مرکزی و پست بانک مبالغی را برای ارائه تسهیلات به منظور توسعه بازار گوشی ایرانی اختصاص دادند. اپراتور ها هم پای کار آمدند تا به طریقی بازاری برای فراوریات گوشی های داخلی ایجاد شود، که این باعث شد که علاوه بر یک شرکت فراوری فراورینماینده گوشی، سه شرکت دیگر هم برای فراوری گوشی اعلام امادگی نمایند.

دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، در خاتمه گفت: خواهش بنده این است که صندوق بتواند در موارد مشابه اینچنینی برای فراوری تجهیزات همکاری کند؛ چرا که این کار نتایج درخشانی را رقم می زند، به علاوه اینکه، این کار اقدامی تضمین شده است و سرمایه گذاری ها در بخش فراوری حتما بازخواهد گشت، چون قابلیت ها در این بخش به همه اثبات شده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3004

به "حمایت های صندوق نوآوری در معرفی نمایشگاهی توانمندی های شرکت ها قابل تقدیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت های صندوق نوآوری در معرفی نمایشگاهی توانمندی های شرکت ها قابل تقدیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید