حمله تند آمریکا به سازمان بهداشت جهانی

به گزارش پرسینا بلاگ، آمریکا با انتقاد شدید از سازمان بهداشت جهانی به دلیل واکنش این سازمان به همه گیری ویروس کرونا این نهاد وابسته به سازمان ملل را به ناکامی در کنترل شیوع بیماری متهم کرد.

حمله تند آمریکا به سازمان بهداشت جهانی

به گزارش بی بی سی، الکس ایزار، وزیر بهداشت آمریکا در نشست مجازی مجمع دنیای بهداشت گفت که سازمان بهداشت دنیای در دسترسی به اطلاعاتی که دنیا برای مقابله با شیوع کووید-19 احتیاج داشته ناکام بوده و مدعی شد که این کوتاهی به قیمت جان بسیاری در دنیا تمام شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بارها از عملکرد این سازمان انتقاد نموده و یاری های آمریکا به این سازمان را تعلیق نموده است.

آمریکا سازمان بهداشت دنیای را متهم می نماید که به جای اطلاع رسانی شفاف درباره همه گیری کرونا، جلب رضایت چین، مرکز اصلی شیوع بیماری را در دستور کار خود قرار داده است.

سازمان بهداشت دنیای این اتهامات را رد می نماید و می گوید بر اساس اطلاعات و توصیه های علمی عمل نموده است.

دولت آمریکا خود به دلیل شیوه مدیریت بحران کرونا و بی توجهی به هشدارها، در داخل و خارج این کشور هدف انتقاد بوده است.

اولین نشست مجازی مجمع دنیای بهداشت در حالی برگزار می گردد که حملات آمریکا به سازمان بهداشت دنیای و اختلاف شدید ایالات متحده و چین تنش سیاسی را به بحران سلامتی افزوده است.

رهبران و مقام های بهداشتی دنیا در نشست مجازی مجمع دنیای بهداشت شرکت کردند

چین چه گفت؟

آمریکا در هفته های اخیر با لحنی تند از عملکرد چین انتقاد نموده و این کشور را به پنهان کاری آمار و اطلاعات مربوط به شیوع کرونا متهم نموده است.

در مقابل شی جینگ پین، رئیس جمهور چین در سخنرانی خود در مجمع دنیای بهداشت از عملکرد کشورش در مقابله با شیوع کرونا دفاع کرد و گفت که این ویروس مرز نمی شناسد.

شی هشدار داد که کرونا همچنان فعال است و از کشورها خواست که برای نجات جان مردم و پیدا کردن واکسن همکاری نمایند.

او خواستار تحقیقاتی مستقل درباره واکنش دنیای به همه گیری کرونا زیر نظر سازمان دنیای بهداشت بعد از مهار ویروس کرونا شد.

اتحادیه اروپا هم خواستار ارزیابی بی طرف، مستقل و همه جانبه درباره واکنش بین المللی به بحران شیوع کرونا شده است.

در این مجمع تدروس ادهانوم، دبیر کل سازمان بهداشت دنیای وعده داد که تحقیقاتی مستقل درباره عمکلرد این سازمان در جریان شیوع کووید-19 انجام گردد.

هشدار تند دبیر کل سازمان ملل

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، در سخنرانی خود ملل به شدت از سازمان بهداشت دنیای دفاع و با لحنی تند از کشورهایی انتقاد کرد که با کوشش های دنیای همراهی ننموده اند و گفت که همه باید بهای آن را بپردازند.

او گفت: با وجود پیشرفت های فوق العاده علمی و فنی در دهه های اخیر یک ویروس میکروسکوپی همه ما را به زانو در آورده است.

هنوز نمی دانیم که چطور می توان کووید-19 را از بین برد، درمان کرد یا خود را در برابر آن مصون کرد، و هیچ ایده مشخصی هم نداریم که چه زمانی می توانیم این کارها را انجام دهیم.

گوترش هشدار داد که همه گیری ویروس کرونا نه تنها به سیستم سلامت و بهداشت دنیای ضربه می زند بلکه در تمام زمینه ها، دنیا و روش ها و روندهای موجود را تحت الشعاع قرار می دهد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4480

به "حمله تند آمریکا به سازمان بهداشت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله تند آمریکا به سازمان بهداشت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید