خبرنگاران آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا در میاندوآب راه اندازی می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، مهاباد- خبرنگاران- فرماندار میاندوآب گفت: آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا در این شهرستان با تحت پوشش قرار دادن شهرهای جنوب آذربایجان غربی راه اندازی می گردد.

خبرنگاران آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا در میاندوآب راه اندازی می گردد

حسام شیرازه محبت روز پنج شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای این شهرستان گفت: در این راستا 2 دستگاه سی تی اسکن مورد احتیاج برای این مرکز نیز تامین شده که در روزهای آینده فعالیت خود را شروع می نماید.

وی افزود: با راه اندازی این آزمایشگاه از این پس نتیجه تست های تشخیص کرونا در میاندوآب و همچنین شهرهای جنوبی استان در این آزمایشگاه در کوتاه ترین زمان ممکن تعیین خواهد شد.

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه این شهرستان بعد از ارومیه اولین شهر در استان است که تست های مربوط به کرونا را تشخیص خواهد داد گفت: این بدان معنا نیست که بیماران از شهرهای دیگر برای تست کرونا به میاندوآب مراجعه خواهند کرد بلکه فقط تست هایی که از بیماران در شهر محل اقامتشان گرفته می گردد برای تعیین شدن نتیجه آنها به میاندوآب ارسال خواهد شد.

شیرازه محبت در ادامه با اشاره به اینکه میاندوآب هم اکنون در شرایط قرمز و بحرانی شیوع کرونا قرار گرفته است، گفت: برای پیشگیری از شیوع این بیماری باید همگان احساس مسوولیت نموده و به توصیه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی عمل نمایند تا زنجیره انتقال ویروس قطع گردد.

وی افزود: هم اکنون میزان استفاده از ماسک به طور متوسط در این شهرستان با 20 درصد افزایش به 60 درصد رسیده است هرچند که این میزان نیز رقم قابل قبولی نبوده و باید برای کنترل و قطع زنجیره بیماری میزان استفاده از ماسک به 90 درصد برسد.

شیرازه محبت با انتقاد از بی تفاوتی بعضی افراد نسبت به این بیماری اعلام کرد: بعضی از افراد با سهل انگاری و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی، سبب شیوع ویروس در سطح جامعه می شوند که با اینگونه افراد باید برخورد کرد.

فرماندار میاندوآب با تاکید بر خودمراقبتی در پیشگیری از ابتلا به کووید 19، گفت: باید دورهمی های خانوادگی جمع شده و در شرایط بحرانی این موضوع در بین مردم شهر و روستاها فرهنگ سازی گردد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح محدودیت های کرونایی برای گروه های شغلی 2، سه و چهار نیز گفت: باید در کنار این محدودیت های یک ماهه، سایر صنوف مانند تاکسیرانی و حمل و نقل عمومی در راستای مقابله با کرونا باید امر ضدعفونی وسایل نقلیه را جدی گرفته و رانندگان هم نسبت به کاهش تعداد مسافران اقدام نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در این جلسه با اشاره به آخرین شرایط بیماری کرونا در شهرستان میاندوآب، گفت: حدود 80 درصد مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان میاندوآب ساکن مناطق شهری و 20 درصد روستایی هستند.

سهراب حیدری افزود: از نظر جنسیتی تعداد مبتلایان تقریبا برابر بوده و میانگین سنی 15 تا 50 سال با 75 درصد ابتلا، بیشترین موارد مبتلایان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بعضی از شهروندان با احساس مسوولیت خود پروتکل های بهداشتی را بخوبی رعایت می نمایند ولی بعضی با سهل انگاری خود این بیماری را جدی نمی گیرند، افزود: تبعات بی توجهی این گروه با افزایش آمار مبتلایان و فوتی ها دیده می گردد.

مدیرشبکه بهداشت و درمان میاندوآب به اشاره به انجام بازرسی ها از صنوف مختلف در این شهرستان، گفت: بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای، روزانه به بازرسی از اصناف مختلف فعال پرداخته و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را به طور مستمر و شبانه روزی آنالیز می نمایند.

میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و به عنوان سومین شهرستان پرجمعیت استان به شمار می رود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5826

به "خبرنگاران آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا در میاندوآب راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا در میاندوآب راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید