خبرنگاران استاندار خراسان شمالی: حفظ جان مردم مهم تر از بخشنامه ها است

به گزارش پرسینا بلاگ، بجنورد- خبرنگاران- استاندار خراسان شمالی گفت: در بحث شیوع بیماری کرونا، جان مردم مهم تر از بخشنامه های ملی است، بنابر این با انجام اقدامات شایسته برای کنترل این بیماری سعی کرده ایم امور خود را به صورت عملیاتی به سرانجام برسانیم.

خبرنگاران استاندار خراسان شمالی: حفظ جان مردم مهم تر از بخشنامه ها است

محمدعلی شجاعی پنجشنبه شب در دیدار با منتخبان مردم خراسان شاقتصادی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی اقدامات اجرا شده برای مهار شیوع بیماری کرونا در استان گفت: حفظ جان و سلامت مردم اولویت ما بوده است و در این جهت در استان اقدامات بسیار خوب و موثری برای کنترل این بیماری اجرا شده است.

کننده عالی دولت در خراسان شاقتصادی با بیان اینکه هیچ توفیقی در استان، اتفاقی به دست نیامده است، افزود: برگزاری انتخابات با درصد بالای مشارکت و اینکه در حوادث آبانماه تنها استان دارای شرایط سفید در کشور بودیم و یا در سیل ابتدای امسال اقدامات شاخصی در استان انجام شد، نشان از عدم اتفاقی بودن این مسائل دارد.

استان خراسان شاقتصادی که تا اواسط هفته جاری از آلودگی ویروس کرونا پاک تلقی می شد، از روز دوشنبه با اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر مشاهده نخستین تست مثبت کرونا در یکی از بیماران بستری، وارد مرحله تازه ای شد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه، شمار مبتلایان مثبت به ویروس کرونا در استان خراسان شاقتصادی را 3 نفر گفت.

این در حالی است که مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شاقتصادی، برخلاف دیگر استانها، همچنان به دلایلی نامعلوم از ارائه آخرین آمار بیماران، بستری شدگان و افراد دارای تست مثبت کرونا در این استان خودداری می کنند.

بنا بر اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شاقتصادی در دوشنبه هفته جاری از مجموع 80 نفری که تا آن روز با علائم کرونا به بیمارستان های این استان مراجعه کرده بودند، 36 نفر بستری شدند که با ترخیص 23 نفر آنان، 13 بیمار مشکوک به کرونا در بخش قرنطینه بیمارستان های استان همچنان بستری بودند.

صنایع بزرگ استان باید متوجه مسوولیت اجتماعی خود شوند

استاندار خراسان شاقتصادی یکی از معضلات استان را عدم همکاری صنایع بزرگ دانست و گفت: منتخبان مجلس باید کمک کنند تا این صنایع مسوولیت های اجتماعی خود در قبال استان و مردم را به درستی انجام دهند.

شجاعی با اشاره به مسائل ایجاد شده از سوی صنایع بزرگ در استان، گفت: هم اینک این صنایع تنها از ما خدمات دریافت می گیرند، اما همکاری چندانی برای توسعه استان ندارند.

وی از دیگر نیازهای استان را ایجاد صنایع کوچک و متوسط دانست و گفت: تا به امروز خیری از صنایع بزرگ نصیب مردم استان نشده، بنابراین نیازمند همکاری بیشتر منتخبان مردم در مجلس یازدهم هستیم تا این صنایع بزرگ بیشتر متوجه مسوولیت و وظایف اجتماعی خود نسبت به این استان شوند.

شجاعی با بیان اینکه انتظار می رود منتخبان مردم در مجلس حق این استان را در سطح ملی به هر شکلی مورد پیگیری قرار دهند، گفت: هم اینک در سطح کشور تنها 20 درصد اعتبارات توزیع می شود و مابقی صرف پروژه ها می شود.

وی افزود: در این راستا جذب اعتبارات بیشتر تنها به درخواست و سماجت استانها بستگی دارد تا این اعتبارات اخذ شود بنابراین کنندگان مردم در مجلس باید این اعتبارات را با هر سختی که شده، دریافت کنند.

مقام عالی دولت در خراسان شاقتصادی یادآور شد: هم اینک نقطه قوت استان وجود هم افزایی بین اجزای حاکمیت است و اینکه هر کسی در جایگاه مشخص خود قرار گرفته و کسی هم به جایگاه دیگری ورود پیدا نکرده است ولی باید تلاش ها برای جهش استان بیشتر شود.

شجاعی گفت: در این میان با هیچ تبصره ای نباید فردی برای خود رزومه و کارنامه درست کند اما مردم جور آن را بکشند، چون برای توسعه استان نیازمند افراد کارآموز نیستیم و در این جهت سابقه کار، تحصیلات و رزومه برای من مهم نیست بلکه تخصص و پای کار بودن مهم است.

منتخبان مردم چه گفتند

سیدمحمد پاکمهر، منتخب مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این نشست، یکی از چالش های پیش روی نظام را مسائل اقتصادی و معیشتی مردم دانست و گفت: در این راستا اولویت برنامه های کنندگان مردم در مجلس باید تحول در حوزه اقتصادی باشد.

محمد وحیدیف دیگر کننده این حوزه انتخابیه نیز گفت: نگاه ما به خروجی عملکردها حائز اهمیت است و بنابراین باید انتظارات مردم را به بهترین شکل، به ویژه در حوزه اقتصادی پاسخ بدهیم.

امان الله حسین پور، منتخب مردم اسفراین نیز با بیان اینکه در حوزه جذب سرمایه گذار و حرکات ماندگار در حوزه اقتصاد، باید تلاش های بیشتری انجام شود، گفت: با تمام قوا برای پیشبرد و توسعه استان پیش خواهیم رفت.

علی جدی، منتخب مردم شیروان برای مجلس یازدهم نیز بر جاری شدن خدمت به مردم و توسعه استان به عنوان یک هدف مشترک در بین تمام مدیران و کنندگان منتخب تاکید کرد.

علی آذری، منتخب شهرستان های فاروج و قوچان نیز یادآور شد: امروز تفکر مدیریتی باید تفکر خوشه ای و صنعتی باشد و برای تحقق این مهم ما باید به جای کنندگی یک شهر، کننده استان باشیم.

استان خراسان شاقتصادی دارای 4 کرسی مستقل کنندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان با شهرستان قوچان در خراسان رضوی، مشترکا یک کرسی در خانه ملت دارند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3596

به "خبرنگاران استاندار خراسان شمالی: حفظ جان مردم مهم تر از بخشنامه ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خراسان شمالی: حفظ جان مردم مهم تر از بخشنامه ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید