خبرنگاران شام غریبان اهل حرم در میان اشک شمع عزاداران حسینی

به گزارش پرسینا بلاگ، خرم آباد - خبرنگاران - آیین شام غریبان همزمان با شب عاشورا در مناطق معین شده و روشن کردن شمع به نیت روشنایی بخشی به محفل زنان و دختران داغدار خاندان اهل بیت شب یکشنبه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در لرستان برگزار گردید.

خبرنگاران شام غریبان اهل حرم در میان اشک شمع عزاداران حسینی

به گزارش خبرنگاران عزاداران حسینی امشب هم خانواده حسین (ع) را تنها نگذاشته و با زدن ماسک و رعایت آداب اجتماعی ویژه کرونا شام غریبان اهل بیت را در میان اشک شمع های فروزان روشن کردند.

شام غریبان که به طور معمول با استقبال بیشتری توسط زنان و دختران برگزار می گردد به یاد غریبی و تنهایی زینب کبری (س) و زنان ومادران حرم برگزار می گردد و به طور معمول با روشن شدن شمع در مکان های خاصی اجرا می گردد.

عاشقان اهل بیت (ع) در لرستان پس از اقامه نمار مغرب و عشا و برپایی مراسم روضه خوانی و عزاداری برای امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان، جای جای استان را با برگزاری آیین شام غریبان به صحنه ماتم حسینی تبدیل کردند.

این مراسم به دلیل شیوع ویروس کرونا در فضاهای باز مساجد، تکایا، حسینیه ها و آستان امامزادگان شاخص برگزار گردید و نیروهای هلال احمر نیز همچون مراسم تاسوعا و عاشورا با ادای نذر سلامت نسبت به تب سنجی عزاداران اقدام کردند.

مردم مناطق مختلف لرستان از جمله خرم آباد که عاشورای حسینی را با رعایت توصیه های بهداشتی به ویژه رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک عزاداری کردند در شام غریبان خانواده حسین (ع) نیز از رعایت این شیوه نامه ها غافل نشدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5191

به "خبرنگاران شام غریبان اهل حرم در میان اشک شمع عزاداران حسینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شام غریبان اهل حرم در میان اشک شمع عزاداران حسینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید