خبرنگاران شمار مبتلایان جهانی کرونا به بیش از 144 میلیون نفر رسید

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران- خبرنگاران- براساس گزارش مراکز رسمی، شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا تا چهارشنبه شب به 144 میلیون و 60 هزار نفر رسیده است.

خبرنگاران شمار مبتلایان جهانی کرونا به بیش از 144 میلیون نفر رسید

به گزارش خبرنگاران از مرکز وب سایت آماری ورد متر (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به همه گیری کرونا را به صورت لحظه ای گزارش می دهد، شمار مرگ و میر دنیای کرونا به 3 میلیون و 66 هزار و 213 نفر رسیده است.

براساس این گزارش در 24 ساعت گذشته در آمریکا که دارای بیشترین آمار بیماران کرونایی است، 60 هزار و 370 نفر به کووید 19مبتلا شده و 883 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

آخرین آمار نشان می هد، شمار مبتلایان به این بیماری در آمریکا به 32 میلیون و 536 هزار و 523 نفر و مرگ و میر ناشی از آن نیز به 582 هزار و 455 نفر رسیده است.

همچنین شمار بهبود یافتگان کووید 19 در آمریکا 25 میلیون و 105 هزار نفر گزارش شده است.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورد متر، پس از آمریکا، هند، برزیل، فرانسه، روسیه و انگلیس به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماری کرونا در دنیا هستند.

افزایش شمار مرگ و میر بیماران کرونایی در آمریکا در حالی فرایند صعودی دارد که دولت بایدن در کوشش است تا سوء مدیریت به جای مانده از دوره رئیس جمهوری پیشین آمریکا در مقابله با ویروس کرونا در این کشور را کنترل کند، وضعیتی که اقتصاد آمریکا را با بحران روبرو ساخته است.

افزایش شمار مبتلایان کرونا در آمریکا در حالی رخ می دهد که بیشترین تعداد واکسن در این کشور تا کنون توزیع شده و در شرایطی که دنیا با کمبود واکسن کرونا دست و پنجه نرم می نماید دولت فدرال آمریکا مقدار زیادی از دوزهای واکسن را خارج از احتیاج خود انبار نموده است.

آمارها حاکی است تا به امروز بیش از 919 میلیون دوز واکسن کرونا در نقاط مختلف دنیا تزریق شده است(بطور متوسط 12 دوز برای هر 100 نفر) و بیشتر این موارد عمدتا مربوط به کشورهای ثروتمند بوده است درحالی که هنوز بعضی از کشورهای فقیر برنامه واکسیناسیون اتباع خود را شروع ننموده اند.

پیشتر نهادهایی چون سازمان دنیای بهداشت نسبت به احتمال توزیع نابرابر واکسن کرونا در دنیا هشدار داده و خواهان آن شده بودند عدالت در توزیع این کالای حیاتی در سراسر دنیا، صرف نظر از غنی یا ضعیف بودن ملت ها، رعایت گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7225

به "خبرنگاران شمار مبتلایان جهانی کرونا به بیش از 144 میلیون نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار مبتلایان جهانی کرونا به بیش از 144 میلیون نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید