خبرنگاران طرح از مزرعه تا سفره حلقه تکمیل زنجیره فراوری است

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران- خبرنگاران- مدیر سازمان تعاون روستایی استان تهران گفت: اجرای طرح از مزرعه تا سفره حلقه نهایی تکمیل زنجیره فراوری در حوزه کشاورزی است.

خبرنگاران طرح از مزرعه تا سفره حلقه تکمیل زنجیره فراوری است

رسول سلگی روز چهارشنبه در ملاقات با فرماندار ورامین گفت: از سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی در تکمیل زنجیره فراوری، حمایت از بخش کشاورزی، کوتاه شدن دست دلالان از عرضه محصولات کشاورزی و دسترسی آسان همه به محصولات کشاورزی محسوب می گردد.

وی گفت: راه اندازی روستابازارها در راستای تحقق شعار از مزرعه تا سفره موجب حمایت از فراوری بخش کشاورزی و تأمین کالاهای مورد احتیاج مردم می گردد، ظرفیتی که شهرستان ورامین به عنوان قطب کشاورزی استان تهران از آن برخوردار بوده و می تواند در این منطقه محقق گردد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان تهران گفت: این سازمان خدمات گسترده ای را به جامعه روستایی به منظور افزایش میزان فراوری ارائه می دهد و ضروری است تا به منظور افزایش میزان این خدمات، فعالیت ها بر اساس علم و دانش روز منطبق باشد.

وی با اشاره به فعالیت شرکت های تعاونی روستایی در مناطق مختلف استان تهران گفت: در حال حاضر 47 تعاونی روستایی با 60 هزار و 74 عضو، 44 تعاونی کشاورزی با 10 هزار عضو، 28 تشکل و 5 تعاونی زنان با 496 عضو در استان تهران فعالیت می نمایند.

سلگی اضافه نمود: یکی از مهمترین رسالت های تعاون روستایی، تکمیل زنجیره ارزش اضافه نموده محصولات کشاورزی است که این مهم با ترسیم برنامه های بلند مدت در بخش بازرگانی، فراوری و صنایع تبدیلی محقق می گردد.

ورامین 40 درصد گوشت استان تهران را تامین می نماید

فرماندار ورامین نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های کشاورزی شهرستان گفت: ورامین با داشتن 300 هزار رأس دام سبک و 100 هزار رأی دام سبک، 40 درصد گوشت مورد احتیاج استان تهران تأمین می نماید ضمن این که 30 درصد از شیر مورد احتیاج استان تهران نیز در این شهرستان فراوری می گردد.

حسین کاغذلو گفت: ورامین با کشت سالانه 21 هزار هکتار گندم و جو، دارا بودن بیش از 10 هزار هکتار باغات پسته، کشت کلزا، ذرت علوفه ای و سایر محصولات زراعی، قطب کشاورزی استان تهران محسوب می گردد و توسعه فعالیت تعاونی های روستایی موجب ارتقاء صندلی کشاورزی این شهرستان می گردد.

وی گفت: ظرفیت ویژه شهرستان ورامین در فراوری گوشت و شیر می تواند بسیاری از احتیاجهای استان تهران را تأمین کند و دامداران و عشایر شهرستان از آمادگی کامل برای تحقق این مهم برخوردارند.

کاغذلو اظهار کرد: ورامین با فراوری سالانه 30 میلیون قطعه جوجه اردک، 70 درصد از اردک کشور را فراوری می نماید ضمن این که این شهرستان، بزرگترین فراوری نماینده بوقلمون و شترمرغ استان تهران است.

وی توضیح داد: در حال حاضر ورامین از سه شرکت تعاونی با 16 هزار عضو برخوردار است و کمبود تعاونی دامداران نیز می تواند با تشکیل جلسات تخصصی و فراهم کردن زیرساخت های لازم، بخشی از احتیاج شهرستان را فعالیت های تعاونی در حوزه دامداری را تأمین کند.

ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری تهران واقع شده است.

ورامین از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت برخوردار است که به دلیل کمبود منابع آبی، تنها 38 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می رود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6473

به "خبرنگاران طرح از مزرعه تا سفره حلقه تکمیل زنجیره فراوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح از مزرعه تا سفره حلقه تکمیل زنجیره فراوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید