خبرنگاران وزارت بهداشت در پی خرید حدود چهار هزار دستگاه تنفس است

به گزارش پرسینا بلاگ، شیراز - خبرنگاران- معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به امکانات گسترده فراوری دستگاه تنفس (ونتیلاتور) در کشور، گفت: وزارت بهداشت خرید دو تا چهار هزار ونتیلاتور از شرکت های دانش بنیان کشور را در دستور کار قرار داده است.

خبرنگاران وزارت بهداشت در پی خرید حدود چهار هزار دستگاه تنفس است

قاسم جان بابایی روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از طرح ابر آی سی یو در بیمارستان شهید دکتر فقیهی شیراز اضافه کرد: بسیاری از موارد ابتلا به کرونا متاسفانه نشانه ساده انگاری و بی توجهی عمومی نسبت به این بیماری است که در اثر رفت و آمدهای خانوادگی و برگزاری مراسم صورت میگیرد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه هم اکنون بیشتر دستگاه های یاری تنفسی در داخل کشور فراوری می گردد اضافه کرد: وزارت بهداشت در تامین این دستگاهها برای بیماران مبتلا به کرونا مسئله ای ندارد ، کشور ما توانایی تامین تجهیزات یاری تنفسی مورد احتیاج مبتلایان به بیماری کرونا را دارد و امکانات درمانی در حد استاندارد در بیمارستان ها برای مردم در کشور فراهم است.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت به فرایند افزایشی بیماران کرونا طی دو هفته اخیر اشاره نمود و گفت: با فرایند رو به افزایش بیماران بستری و سرپایی کرونا روبرو بوده ایم، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استان فارس توانسته در بیماریابی، ایزوله و رصد بیماران پیروز باشد بطوریکه تا یک ماه پیش استان فارس شرایط مناسبی در کرونا داشته است.

دکتر جان بابائی با تاکید بر نگاه وزارت بهداشت نسبت به توسعه تخت های ویژه در کشور، بیمارستان شهید دکتر فقیهی را عظیمترین بیمارستان استان فارس پس از بیمارستان نمازی خواند که امروز، پروژه ابر آی سی یو این بیمارستان با 22 تخت، برای خدمت به بیماران کرونا و دیگر بیماران احتیاجمند تخت های ویژه به بهره برداری رسید.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت، این بخش درمانی را پروژه ای برای ارائه خدمت در شرایط عادی و بحرانی خواند و از برنامه ریزی برای توسعه گام دوم آن اطلاع داد.

جان بابائی برنامه وزارت بهداشت در بحران کرونا را توسعه زیرساخت ها و افزایش بخش های ویژه مطرح نمود و ادامه داد : دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه بیماریابی، رصد و ایزوله بیماران، همچنین در حوزه درمان، خدمات خوبی انجام داده و بهترین بیمارستان های خود را به درمان بیماران کرونا اختصاص داده که به صورت شبانه روزی در حال خدمت به بیماران هستند.

وی ضمن تقدیر از خدمات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یادآور شد: هر دانشگاه تجربیات خاص خود را دارد و کارهای خوبی انجام داده که ضروری است برای بهبود شرایط بتوانیم تبادل تجربیات ایجاد کنیم.

150 میلیارد ریال هزینه ساخت ابر آی سی یو

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در آئین بهره برداری از طرح ابر آی سی یو در بیمارستان شهید فقیهی شیراز حضور مسوولان وزارت بهداشت در کنار تیم های ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا، را روحیه بخش دانست و گفت: این پروژه عظیم درمانی، با هزینه ساخت و تجهیز 150 میلیارد ریال به انتها رسیده است .

مهرزاد لطفی با بیان اینکه این بخش درمانی با 22 تخت به بهره برداری رسید از برنامه ریزی برای گام دوم آن با 28 تخت جدید اطلاع داد که در ماه های آینده به بهره برداری می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بهره برداری از اینپروژه ها در شرایط بحران کرونا را موجب یاری به توسعه خدمات درمانی و نجات بیشتر بیماران مطرح نمود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4875

به "خبرنگاران وزارت بهداشت در پی خرید حدود چهار هزار دستگاه تنفس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزارت بهداشت در پی خرید حدود چهار هزار دستگاه تنفس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید