خبرنگاران سرانجام خرداد، آخرین مهلت بهره مندی از بخشودگی جرایم مالیاتی است

به گزارش پرسینا بلاگ، زنجان- خبرنگاران- مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: 31 خردادماه امسال، آخرین مهلت بهره مندی از بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی بوده و مودیانی که بدهی قطعی خود را تا این تاریخ، پرداخت نمایند می توانند از امکان بخشودگی استفاده نمایند.

خبرنگاران سرانجام خرداد، آخرین مهلت بهره مندی از بخشودگی جرایم مالیاتی است

میرحیدر رضوی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تسهیلات پیش بینی شده برای کاهش مسائل ناشی از شیوع بیماری کرونا برای فعالان اقتصادی، آن دسته از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که تا انتها خردادماه نسبت به پرداخت اصل بدهی و جرایم غیرقابل بخشش خود اقدام کنند، می توانند از بخگرددگی های در نظر گرفته شده استفاده کنند.

وی اظهار داشت: بخگرددگی جرایم اقتصادیاتی برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب از مراجع ذیربط 90 درصد و برای سایر مودیان 80 درصد است.

رضوی اضافه نمود: این بخگرددگی، فرصت دوباره ای است که سازمان امور اقتصادیاتی کشور برای مودیان اقتصادیاتی جهت جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و رعایت حقوق مودیان اقتصادیاتی در نظر گرفته و مهلت کنونی، تمدید نخواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادیاتی استان زنجان ادامه داد: بخگرددگی جرایم قابل بخشش اقتصادیاتی مربوط به بخشنامه رییس کل سازمان متبوع و موضوع ماده 169 مکرر قانون اقتصادیات های مستقیم و مواد 169، 190، 193، 197 و 199 قانون اقتصادیات های مستقیم و مواد 22 و 23 قانون اقتصادیات بر ارزش اضافه نموده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: افزایش درآمدهای اقتصادیاتی موجب ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در حوزه سلامت می گردد.

رضوی گفت: هزینه سلامت، بهداشت و درمان در هر جامعه ای از شاخص های مهم برای ارزیابی سطح رفاه عمومی بوده و این شاخص به عنوان یکی از معیارهای مهم در مقایسه کشورهای توسعه یافته با کشورهای در حال توسعه، محسوب می گردد.

وی اظهار داشت: اقتصادیات، یکی از منابع مهم اقتصادی برای نظام سلامت کشور بوده و ارائه و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی از وظایف حاکمیتی دولت ها است که با حساسیت ویژه ای به آن توجه می گردد.

رضوی اضافه نمود: جامعه سالم، محور توسعه است و تهدید سلامت جامعه، تمام ارکان آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

مدیرکل امور اقتصادیاتی استان زنجان با اشاره به نقش درآمدهای اقتصادیاتی در تامین سلامت افراد جامعه گفت: کنندگان مجلس شورای اسلامی برای برطرف مسائل بخش بهداشت و درمان و توسعه امکانات و خدمات درمانی در سراسر کشور به موجب ماده 47 طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات اقتصادی دولت، طرحی با عنوان تحول نظام سلامت را به تصویب رساندند که در نتیجه این طرح، تخصیص یک درصد اقتصادیات بر ارزش اضافه نموده به حوزه سلامت اختصاص می یابد و نقش مهمی در جهت کاهش فشار بخش سلامت بر روی اقشار مختلف مردم و توسعه مراکز و امکانات درمانی دارد.

وی اضافه نمود: صد درصد منابع دریافتی از ردیف یا ردیف هایی که برای این منظور در قوانین بودجه سنواتی پیش بینی می گردد به پیشگیری و پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستاها و شهرهای دارای 20 هزار نفر جمعیت و پایین تر و جامعه عشایری (در چهارچوب نظام ارجاع)، اختصاص می یابد.

رضوی ادامه داد: پس از تحقق این هدف نسبت به تامین تجهیزات بیمارستانی با اولویت بیمارستان های مناطق توسعه نیافته، مصارف هیات امنای ارزی و ارتقای سطح بیمه بیماران صعب العلاج و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت اقدام می گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4615

به "خبرنگاران سرانجام خرداد، آخرین مهلت بهره مندی از بخشودگی جرایم مالیاتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرانجام خرداد، آخرین مهلت بهره مندی از بخشودگی جرایم مالیاتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید