خبرنگاران گرما و کرونا عامل افزایش 25 درصدی مصرف آب درهرمزگان است

به گزارش پرسینا بلاگ، بندرعباس- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: گرمای هوا و شیوع ویروس کرونا هم اکنون باعث افزایش 25 درصدی مصرف آب به نسبت مدت مشابه سال گذشته در استان شده است.

خبرنگاران گرما و کرونا عامل افزایش 25 درصدی مصرف آب درهرمزگان است

هوشنگ ملایی روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها اضافه کرد: این افزایش مصرف آب در مناطقی که از محل سدها برداشت می گردد، قابل مشهود است.

وی بیان داشت: با وجود اینکه استان هرمزگان در سالجاری و سال گذشته بارش های خوبی را تجربه نموده اما به دلیل اینکه هنوز میان میزان بارش و برداشت تعادل مناسبی برقرار نشده، لذا نیارمند صرفه جویی و مدیریت مصرف است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اظهارداشت: تا سرانجام سالجاری اثر بارش های سالجاری و میزان برداشت در دشت ها آنالیز خواهدشد.

وی از شهروندان خواست ضمن رعایت بهداشت در مصرف به نحوی عمل نمایند که کمترین تلفات در مصارف ضروری وجود داشته باشد.

حقابه تمام تالاب های هرمزگان از جریان سیلاب تامین شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اظهارداشت: سال جاری حقابه تمام تالاب های استان از محل جریان های سیلابی تامین شد و اتفاق خوبی در این حوزه رخ داد.

ملایی ادامه داد: در سالجاری حدود هشت میلیارد متر مکعب سیلاب داشتیم که در رودخانه ها و دشت های هرمزگان جاری شد.

وی ابرازداشت: از این رقم حدود 450 میلیون مترمکعب در مخازن سدها ذخیره شد.

افزایش 54 درصدی متوسط بارندگی در هرمزگان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: متوسط بارندگی سالانه استان در دوره 52 ساله 187.19 میلی متر بوده که نسبت به ابتدای سال آبی گذشته افزایش 54 درصدی را شاهد هستیم.

ملایی ادامه داد: سد جگین 205 میلیون متر مکعب آب دارد که برای تامین آب شهرستان های بشاگرد و جاسک استفاده می گردد.

وی یادآورشد: سال جاری نیز درحال برنامه ریزی برای افزایش سطح زیر کشت زمین های پایین دست این سد هستیم که اشتغال زایی بسیار مناسبی با تامین آب سه برابری به نسبت سال گذشته حاصل خواهدشد.

ملایی با بیان اینکه احداث سد گابریک و شریفی در هرمزگان نیز در راستای تامین پایدار آب و توسعه کشاورزی در دستور کار شرکت آب منطقه ای واقع شده است، تشریح کرد: سد شریفی در مرحله انجام مطالعات بوده و سد گابریک نیز دارای 10 درصد پیشرفت فیزیکی است.

پیش بینی استفاده از منابع آبی هرمزگان تا 18 ماه آینده

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان توضیح داد: با توجه به میزان تبخیر و برنامه درنظر گرفته شده برای تامین آب زمین های کشاورزی پیش بینی می گردد حدود 18 ماه بتوان از منابع آبی استان استفاده کرد.

ملایی اذعان کرد: برنامه ریزی شده سال جاری آبشرینکن بندرعباس با ظرفیت 100 هزار مترمکعب وارد مدار گردد که به همین نسبت بارگذاری خود را از سدهای استان کم نموده و به بخش های مختلف مانند کشاورزی و صنعت برای رونق بیشتر آن ها و تحقق جهش فراوری اختصاص می دهیم.

سدهای استقلال میناب، سد شمیل و نیان و سد جگین جاسک از سدهای عظیم هرمزگان هستند که در پی بارندگی های اسفند پارسال و فروردین سال جاری سرریز شدند.

ظرفیت آبگیری سد استقلال میناب با 240 میلیون مترمکعب، سد شمیل و نیان بندرعباس با 100 میلیون مترمعکعب و سد جگین جاسک با 210 میلیون متر مکعب، تکمیل شد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4709

به "خبرنگاران گرما و کرونا عامل افزایش 25 درصدی مصرف آب درهرمزگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گرما و کرونا عامل افزایش 25 درصدی مصرف آب درهرمزگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید