خبرنگاران گل دهی درختان بادام در مهریز

به گزارش پرسینا بلاگ، یزد- خبرنگاران- بخشدار مرکزی مهریز گفت: در آخرین روزهای فصل زمستان و در آستانه فصل بهار تعدادی از درختان مثمر به خصوص بادام در دهستان های ارنان، میانکوه، بهادران، تنگچنار و خورمیزات شکوفه کردند.

خبرنگاران گل دهی درختان بادام در مهریز

پیش از این تعدادی از درختان مثمر در شهرهای بهاباد و شاهدیه یزد شکوفه نموده بودند.

مهدی دهقان زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: تغییر شرایط جوی و افزایش نسبی دمای هوا موجب گل دهی درختان و به شکوفه نشستن آنها در این موقع از سال شد.

وی ادامه داد: بیداری درختان میوه از خواب زمستانی و به بار نشستن و شکوفه کردن آنها منظره های زیبایی را در روستاهای بخش مرکزی در این موقع از سال به وجود آورده است.

این مسوول ابراز امیدواری کرد که گل دهی درختان در زمان حال از سرمازدگی آنها که در سال های گذشته خسارت های زیادی بر کشاورزان وارد نموده مصون بماند.

دهقان زاده به میزان خسارت سال های گذشته درختان اشاره نکرد و یادآور شد: درختان بادام در منشاد و بنادک سادات از گل آوری بیشتری برخوردار است.

سطح اراضی کشاورزی مهریز 17 هزار و 500 هکتار است که نیمی از آن به محصول باغی اختصاص دارد.

30 درصد جمعیت مهریز در بخش مرکزی سکونت دارند و مرکز این شهرستان با 55 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3634

به "خبرنگاران گل دهی درختان بادام در مهریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گل دهی درختان بادام در مهریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید