خبرنگاران 212 میلیارد تومان طرح کشاورزی در آذربایجان شرقی بهره برداری می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، تبریز - خبرنگاران - رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: همزمان با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 93 طرح زیربنایی و تولیدی در بخش کشاورزی استان با بیش از 212 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسد.

خبرنگاران 212 میلیارد تومان طرح کشاورزی در آذربایجان شرقی بهره برداری می گردد

به گزارش خبرنگاران، اکبر فتحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: برای اجرای این طرح ها هشت میلیارد و 135 میلیون تومان از اعتبارات استانی، 14 میلیارد و 463 میلیون تومان از اعتبارات ملی، 125 میلیارد و 706 میلیون تومان از محل آورده شخصی و 63 میلیارد و 571 میلیون تومان از سایر تسهیلات اقتصادی تامین و هزینه شده است.

وی گفت: با بهره برداری از این طرح ها برای 632 نفر به صورت مستقیم و برای یک هزار و 875 نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم می شودو 6 هزار و 506 خانوار از مزایای این پروژه ها بهره مند می شوند.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این پروژه ها در بخش های آب و خاک، فراوریات باغی، فراوریات دام و طیور، فراوریات زراعی، صنایع تبدیلی و کسب کارهای کشاورزی، شیلات و آبزیان، جنگل، مرتع و آبخیزداری، امور عشایر، تعاون روستایی، امور اراضی، حفظ نباتات، دامپزشکی و آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی اجرا شده است.

فتحی ادامه داد: در این دهه طرح آبیاری قطره ای و آبیاری کم فشار در سطح 2 هزار و 450 هکتار در شهرستان های استان، مراحل نیمه تمام و در دست تکمیل قراردادهای جاری بخشی از شبکه فرعی سه و چهار پایاب سد علویان و کانال بتنی مدرن بناب و مراغه با ابنیه فنی در روستاهای تحت پوشش شبکه به طول 10 کیلومتر در سطح موثر 340 هکتار در این شهرستان ها، طرح شبکه آبیاری ثقلی، پایاب سد شهید کاظمی و روستای گل ارخی به طول 267 کیلومتر در شهرستان ملکان و گلخانه سبزی و صیفی سه هزار و 500 تنی برادران نظرزاده در سطح 10 هکتار در شهرستان هریس و روستای بیلوردی آماده افتتاح است.

وی افتتاح 13 پروژه گلخانه های فراوری سبزی و صیفی در محیط های کنترل شده در سطح پنج شهرستان از استان در سطح 34 هزار و 340 مترمربع، بهره برداری از سردخانه پنج هزار تنی نگهداری محصولات کشاورزی در ناحیه صنعتی شهرستان چاراویماق، بهره برداری از کارخانه بسته بندی خشکبار و مواد غذایی بشیر نورانی در سطح 2 هزار و 500 مترمربع با ظرفیت سه هزار تن در سال در روستای خوشه مهر شهرستان بناب، سه واحد مرغداری در مجموع با 90 هزار قطعه در شهرستان های سراب، هشترود و هریس و سه دفتر مرکز خدمات جهادکشاورزی غیردولتی را از دیگر طرح ها آماده افتتاح اعلام نمود.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در محیط فضای مجازی در روستاها و عشایر استان در سطح نونهالان، نوجوانان و جوانان، برگزاری جشن ها و مراسمات ویژه ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی در روستاها و مجامع عشایری و برگزاری نمایشگاه توانمندی های روستاها مانند برنامه های آشپزی، صنایع دستی، کشاورزی و موضوعات مرتبط با تامین امنیت غذایی از دیگر برنامه های ستاد بزرگداشت دهه فجر و کارگروه روستایی و عشایر ستاد دهه فجر استان است.

فتحی اضافه کرد: مقرر شده است تا پروژه های قابل افتتاح بخش کشاورزی استان در دهه فجر سالجاری به صورت متمرکز و در زمان مشخصی از سوی وزارت جهاد کشاورزی در سطح کشور به صورت ویدئوکنفرانس توسط رییس جمهوری افتتاح و به بهره برداری برسد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6629

به "خبرنگاران 212 میلیارد تومان طرح کشاورزی در آذربایجان شرقی بهره برداری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 212 میلیارد تومان طرح کشاورزی در آذربایجان شرقی بهره برداری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید