خبرنگاران 39میلیون تن انواع کالا در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد

به گزارش پرسینا بلاگ، اهواز- خبرنگاران - مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: پارسال 39میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد.

خبرنگاران 39میلیون تن انواع کالا در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد

عادل دریس روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگارخبرنگاران افزود: از این میزان حدود 26 میلیون تن کالای غیرنفتی و13 میلیون تن کالای غیرنفتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان ترانزیت کالا از مجتمع بندری امام خمینی(ره) در سال گذشته 144 هزار تن بوده است افزود:تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در این مدت بیش از 118 هزار TEU کانتینر بوده که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل ، رشد هفت درصدی را نشان می دهد.

گندم، ذرت، سویا، شکر، آهن الات، کالای کانتینری، کود، پودر آلومینیوم، روغن خام خوراکی و خاک فسفات از عمده ترین کالاهایی بودند که پارسال در مجتمع بندری امام خمینی (ره) تخلیه شده است.

گوگرد، مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی، آهن آلات، کالای کانتینری مهمترین کالاهایی بوده که سال گذشته در بندرامام خمینی (ره) بارگیری و صادر شده است.

مجتمع بندری امام خمینی(ره) دومین بندر عظیم عملیاتی کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

بیش از 90درصد نهاده های دامی و غلات مورد احتیاج کشور به وسیله این بندر راهبردی که در خورموسی در 110کیلومتری جنوب مرکز خوزستان واقع شده وارد می گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7235

به "خبرنگاران 39میلیون تن انواع کالا در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 39میلیون تن انواع کالا در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید