دانشگاه ها به جای دریافت تسهیلات از دولت خودشان درآمدزایی نمایند

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانشگاه ها به جای اینکه به دنبال دریافت تسهیلات از دولت باشند با انگیزه بالا، خودشان درآمدزایی نموده و فعالیت های علمی را پیش ببرند.

دانشگاه ها به جای دریافت تسهیلات از دولت خودشان درآمدزایی نمایند

بابک شکری معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه ها به جای دریافت تسهیلات از دولت خودشان درآمدزایی نمایند، گفت: برای اینکه نوآوری در درون دانشگاه شکل بگیرد باید همانند کشورهایی مانند سوئد، اسپانیا و انگلستان شرکت های خود را به صورت منطقه ای تقسیم بندی نموده و فعالیت های آنها را براساس احتیاج هر نقطه از کشور تبیین کنیم، این در حالی است که دانشگاه های ما اکنون الگوی خاصی برای فعالیت های خودشان ندارند.

2درصد شرکت های داخلی در فناوری کار می نمایند

وی اضافه نمود: تمرکز اقتصاد ایران اکنون بر حوزه نفت است و متاسفانه از 100 هزار شرکت که در کشور وجود دارد دو درصد آنها در فناوری بالا کار می نمایند و بقیه آنها به طور متوسط و در سطح پایین هستند.

شرکت های دانش بنیان باید باعث اشتغالزایی و کارافرینی نیروی انسانی گردد

شکری توضیح داد: شرکت های موجود در کشور باید باعث اشتغالزایی و کارافرینی نیروی انسانی گردد که این اتفاق هنوز در کشور نیفتاده است و ما همچنان از نسخه کشورهای دیگر الگو برداری می کنیم چرا که خودمان هیچ الگویی نداریم و درنتیجه نمی توانیم به احتیاج جامعه پاسخ دهیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3837

به "دانشگاه ها به جای دریافت تسهیلات از دولت خودشان درآمدزایی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه ها به جای دریافت تسهیلات از دولت خودشان درآمدزایی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید