دانش بنیان ها حلقه مفقوده صنعت خودرو

به گزارش پرسینا بلاگ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر شرکت های دانش بنیان توان و دانش علمی خود را تقویت نمایند می توانند حلقه وابستگی صنعت خودرو به خارج از کشور را قطع نمایند.

دانش بنیان ها حلقه مفقوده صنعت خودرو

به گزارش سایپانیوز، علی اکبر کریمی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، توضیح داد: شرکت هایی که بر اساس دانش فنی شکل می گیرند، می توانند موتور محرک توسعه و پیشرفت باشند و این امر در خصوص تمام صنایع صدق می نماید؛ اما به نظر می رسد یکی از صنایعی که به دانش فنی بیش از سایر صنایع احتیاج دارد، خودرو است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: در زمینه فراوری کالا به خصوص خودرو از حیث بعضی از قطعات خاص و حساس خلاء هایی در کشور وجود دارد که قطعا شرکت های دانش بنیان می توانند با حضور جدی خود در این عرصه یاری شایانی به واحد های صنعتی و فراوریی نمایند.

کریمی با بیان اینکه صنایع باید به سمت کاهش وابستگی به کشور های خارجی بروند و از توان مجموعه های دانش بنیان استفاده نمایند، توضیح داد: در بعضی از موارد ما ماده اولیه فراوری کالایی را داریم ولی به آن توجه نمی کنیم؛ به گونه ای که ماده اولیه را صادر می کنیم و سپس سراغ قطعه ای می رویم که از ماده اولیه صادراتی کشورمان ایجاد شده و ارزش اضافه نموده بالایی دارد.

وی تاکید نمود: زمانی که در کشور ماده اولیه کالایی وجود دارد نباید آن را صادر و با قیمت گزاف کالای نهایی را بخریم بدین جهت برای رهایی از چنین شرایطی بهتر است که از توان دانش بنیان ها استفاده کنیم.

خوداتکایی را هدف قرار دهیم

کریمی اضافه نمود: چنانچه شرکت های دانش بنیان توان و دانش علمی خود را تقویت نمایند می توانند حلقه وابستگی صنعت خودرو به خارج از کشور را قطع نمایند و این نکته مهمی است که سیاست گذاران باید به آن توجه نمایند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: درسال های گذشته وابستگی صنعت خودرو به دانش فنی خارجی موجب شد تا با تحریم های وضع شده از جانب دشمنان، صنعت خودروسازی کشور با مسائل بسیاری دست و پنجه نرم کند و آسیب های بسیاری به آن وارد گردد؛ حال با تجربه گذشته می توان به سمت خوداتکایی قطعاتی رفت که از سوی کشور های متخاصم مورد تحریم واقع شده است.

نقطه عطف در پیشرفت صنعت خودرو

وی اظهار داشت: بی شک همکاری شرکت های دانش بنیان با صنعت خودروی کشور می تواند نقطه عطفی در جهت پیشرفت و افزایش دانش فنی در صنعت خودرو باشد و وابستگی ها را کاهش دهد.

کریمی تقویت ارتباط دانشگاه و شرکت های دانش بنیان با صنعت خودرو را ضروری دانست و گفت: ما در کشور ظرفیت های خوبی داریم و چنانچه بتوانیم از آن به نحو مطلوب استفاده کنیم قادر خواهیم بود نقش به سزایی در توسعه و پیشرفت صنعت و کشور ایفا کنیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4799

به "دانش بنیان ها حلقه مفقوده صنعت خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بنیان ها حلقه مفقوده صنعت خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید