دعوا بر سر تیک تاک و وی چت بهسازمان تجارت جهانیکشیده شد

به گزارش پرسینا بلاگ، چین در یک نشست سازمان جهانی تجارت (WTO) با اعتراض علیه ممنوعیت دولت آمریکا علیه اپلیکیشنهای تیک تاک و وی چت، محدودیتهای مذکور را ناقض مقررات این نهاد گفت.

دعوا بر سر تیک تاک و وی چت بهسازمان تجارت جهانیکشیده شد

دولت ترامپ با استناد به نگرانیهای امنیت ملی، دستور داده است دانلود اپلیکیشنهای تیک تاک و وی چت که متعلق به شرکتهای چینی بایت دنس و تنسنت هستند، مسدود شوند اما قضات آمریکایی علیه اجرای فرمان رییس جمهور آمریکا رای داده اند.

یک منبع مطلع به رویترز گفت: در نشستی که روز آدینه در سازمان جهانی تجارت برگزار گردید، نماینده چین اعلام نمود اقدامات مذکور خلاف مقررات این سازمان بوده و خدمات تجاری بین المللی را محدود نموده و اصول اولیه و اهداف سیستمهای تجاری چندجانبه را نقض می نماید.

نماینده چین عدم ارایه مدرک از سوی آمریکا برای ادعاهایش در مورد این اپلیکیشنها را گواهی بر سوء استفاده این کشور از مقررات توصیف کرد.

آمریکا در همین نشست از اقداماتش دفاع و اعلام نمود به دنبال مقابله با ریسکهای امنیت ملی است. دولت آمریکا پیش از این اعلام نموده بود که اطلاعات کاربران آمریکایی این اپلیکیشنها ممکن است به دست دولت چین بیافتد.

بر اساس گزارش رویترز، اظهارات چین به تنهایی در سازمان جهانی تجارت تاثیر ندارد اما این کشور ممکن است یک شکایت حقوقی علیه رفتار آمریکا تنظیم کند.،ایسنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5444

به "دعوا بر سر تیک تاک و وی چت بهسازمان تجارت جهانیکشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوا بر سر تیک تاک و وی چت بهسازمان تجارت جهانیکشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید