راب پروژه دخالت غرب در امور داخلی بلاروس را تکمیل کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، در حالیکه الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس، نسبت به وقوع انقلاب رنگی در کشورش هشدار داده، دومنیک راب وزیر خارجه انگلیس با انتشار پیامی در توئیتر، احتمال دست داشتن غرب در تحولات جاری بلاروس را قوت بخشید.

راب پروژه دخالت غرب در امور داخلی بلاروس را تکمیل کرد

دومنیک راب در پیام خود نوشته است: خشونت علیه اعتراضات مسالمت آمیز در بلاروس در حال انجام است. انگلیس نتیجه این انتخابات فساد آمیز ریاست جمهوری را نپذیرفته و خواستار تحقیقات فوری سازمان پیمان امنیت جمعی درباره آن و همچنین سرکوب اعتراضات است.

به گزارش خبرنگاران، اعتراض های خیابانی به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس از یکشنبه گذشته و به دنبال اعلام پیروزی الکساندر لوکاشنکو با کسب نزدیک به 80 درصد آراء آغاز شد.

در همین رابطه لوکاشنکو در اظهاراتی عنوان داشت که بلاروس با انقلاب رنگی روبرو است.

واژه انقلاب رنگی به مجموع اقداماتی که از سوی کشورهای غربی برای براندازی حکومت ها در کشورهای استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی به کار گرفته می گردد، اطلاق می گردد.

لوکاشنکو با بیان این حرف و ذکر این مطلب که انقلاب رنگی در بلاروس فقط منحصر به بلاروس نشده و از مرزهای این کشور فراتر می رود خواستار کمک از سوی روسیه شده بود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5151

به "راب پروژه دخالت غرب در امور داخلی بلاروس را تکمیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راب پروژه دخالت غرب در امور داخلی بلاروس را تکمیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید