روایت طغیانی از افزایش نقدینگی روزانه یک هزار و 500 میلیارد تومانی در دولت روحانی

به گزارش پرسینا بلاگ، سخنگوی کمیسیون مالی مجلس می گوید در حال حاضر روزانه یک هزار و 500 میلیارد تومان به نقدینگی جامعه اضافه شده و این نقدینگی به سمت بازار هایی مانند سکه و ارز می رود و موجب التهاب بازار خواهد شد.

روایت طغیانی از افزایش نقدینگی روزانه یک هزار و 500 میلیارد تومانی در دولت روحانی

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون مالی مجلس، افزایش نقدینگی جامعه را دلیل گرانی ارز، سکه، مسکن و خودرو دانست و گفت: رئیس کل بانک مرکزی باید برنامه ای جامع و کامل درباره راه چاره های مهار نقدینگی و جلوگیری از خلق پول توسط بانک های خصوصی به کمیسیون مالی ارائه کند، زیرا در سال گذشته 30 درصد به نقدینگی موجود در کشور اضافه و به سمت بازار های ارز، سکه، خودرو و مسکن روانه شد.

60 درصد نقدینگی جامعه حاصل فعالیت بانک های خصوصی و تجاری است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که چگونه با رشد مالی منفی در سال گذشته، نقدینگی بیشتر شده است؟ اضافه نمود: اگرچه افزایش پایه پولی بانک مرکزی، 40 درصد نقدینگی کشور را ایجاد نموده است، اما 60 درصد نقدینگی حاصل فعالیت بانک های خصوصی و تجاری است.

روزانه یک هزار و 500 میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می گردد

سخنگوی کمیسیون مالی مجلس اظهار کرد: در حال حاضر روزانه یک هزار و 500 میلیارد تومان به نقدینگی جامعه اضافه شده و این نقدینگی به سمت بازار هایی مانند سکه، ارز و ... رفته و موجب التهاب بازار خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه نمود: نمایندگان مجلس در کوشش اند با به کارگیری ظرفیت کمیسیون های مالی و برنامه و بودجه، راه چاره های کاهش قیمت کالا را تدوین نمایند چراکه در شرایط کنونی مردم در مضیقه بوده و با مسائل بسیاری دست و پنجه نرم می نمایند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4728

به "روایت طغیانی از افزایش نقدینگی روزانه یک هزار و 500 میلیارد تومانی در دولت روحانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت طغیانی از افزایش نقدینگی روزانه یک هزار و 500 میلیارد تومانی در دولت روحانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید