روبات اکسیژن رسان به کمک بیماران کرونایی می آید

به گزارش پرسینا بلاگ، شرکت دانمارکی اوتوماتیک(O2matic) با همکاری بیمارستان هیدور(Hvidovre) یک روبات اکسیژن تولید کرده است که می تواند اکسیژن رسانی را برای بیماران مبتلا به کووید-19 بهبود بخشد.

روبات اکسیژن رسان به کمک بیماران کرونایی می آید

این روبات که پس از توسعه در بیمارستان هیدور مورد استفاده قرار گرفته است می تواند مقدار صحیحی از اکسیژن را به بیماران منتقل کند و این موضوع باعث محدود شدن ارتباط مستقیم کادر درمانی با بیماران مبتلا به بیماری کووید-19 می شود و بنابراین خطر آلودگی کاهش می یابد.

سوفی هستورپ اندرسن(Sophie Hæstorp Andersen) رئیس شورای منطقه ای پایتخت دانمارک گفت: همه گیری بیماری کووید-19 ما را در یک موقعیت منحصر به فرد قرار داده است که نیاز به راه چاره های جدید دارد. روبات اکسیژن اوتوماتیک می تواند یکی از آن راه چاره ها باشد. به نظر من با شیوع ویروس کرونا به ما برای بار دیگر ثابت شد که متخصصان بهداشت و درمان ما در حل مسائل و حتی سخت ترین شرایط در هنگام نجات جان انسان ها فوق العاده عمل می کنند.

آخر هفته گذشته، پزشکان از روباتیک اوتوماتیک برای بیماران مبتلا به کووید-19 استفاده کردند و نتایج خوبی نیز از استفاده از این روبات گرفتند.

بر این اساس، رئیس پایتخت دانمارک 40 روبات اکسیژن برای استفاده در بیمارستان های منطقه سفارش داده است.

فرزاد صابر(Farzad Saber) ، مدیر ارشد محصولات شرکت اوتوماتیک گفت: بسیار خوشحالیم که روبات ما می تواند به افرادی که به این بیماری جدی مبتلا شده اند کمک کند. ربات اکسیژن ما مقدار صحیح اکسیژن را به بدن بیماران ارسال می کند و این امر از فشار بر پرسنل بهداشت و درمان در بیمارستان ها می کاهد و نیاز به معاینات مکرر نیست و در نتیجه خطر عفونت نیز کاهش میابد.

بودجه توسعه روبات اکسیژن توسط سرمایه گذاری برخی سازمان ها از جمله سرمایه گذاری صندوق نوآوری دانمارک تأمین می شود. ربات اوتوماتیک اخیراً در مراسم اهدای جوایز سالانه جایزه تحقیقاتی اصلی دانمارک ، جایزه بزرگ راه چاره های دانمارک را به دست آورد. شرکت اوتوماتیک در حال تولید 500 روبات اکسیژن است که همگی توسط شرکت پیشرفته فناوری آلفا الکترونیکس(Alpha Electronics) در دانمارک تولید شده اند.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4029

به "روبات اکسیژن رسان به کمک بیماران کرونایی می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات اکسیژن رسان به کمک بیماران کرونایی می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید