روبات ها، فرصتی برای رونق اقتصادی

به گزارش پرسینا بلاگ، محققان بر این باورند که روبات ها برای بیکار کردن افراد ایجاد نشدند بلکه می توانند به رونق اقتصادی کمک کنند.

روبات ها، فرصتی برای رونق اقتصادی

در ماه های اخیر، نگرانی ها درباره تاثیر بیماری همه گیر بر اقتصاد افزایش یافته و خبرهایی درباره جایگزینی روبات ها به جای افراد نیز به گوش می رسد.

نگرانی از اینکه ممکن است روبات ها، جایگزین افراد شوند، ترسی در دنیای مدرن نیست. حدود 500 سال پیش، ملکه الیزابت حق ثبت اختراع ماشین بافندگی اتوماتیک را از ویلیام لی نپذیرفت، زیرا بر این باور بود که دختران جوان بدون حامی، درآمد خود را از بافندگی به دست می آورند و با این اختراع، آنان از کار بیکار می شوند. درک این ترس ها، به ویژه با توجه به سطح بالای بیکاری و عدم اطمینان عمومی آسان است.

بااین حال، محققان معتقدند که موارد مثبت و طولانی مدت برای اتوماتیکسازی و پتانسیل تحول آن در مشاغل مختلف کشورها ازجمله در انگلستان وجود دارد.

انقلاب روباتیک در تولید در قرن بیستم، بهره وری را 50 برابر افزایش داد، به این معنی که تا سال 2000 یک نفر در تولید می توانست کار 50 نفر را به دست گیرد. از طرفی، این دوره اولیه ممکن است شوم به نظر برسد، اما روش خوش بینانه نیز برای فکر کردن در مورد این فرایند وجود دارد که بیان می کند این روش موجب از بین رفتن مشاغل نخواهد شد.

مجهز سازی به دستگاه های اتوماتیک، فرصتی بزرگ برای مشاغل به ویژه در این شرایط و دوران سخت است.

اتوماتیکسازی به ایجاد توانایی اضافی به کارکنان کمک می کند تا شرکت، سودآوری و رشد را حفظ کند. آنچه در قرن گذشته در مورد تولید صادق بود، اکنون در مورد خدمات نیز صادق است. کسب وکار با یک دوره تغییر تصاعدی روبرو شده است.

آنچه در حال حاضر متفاوت است، این است که مشاغل برای معرفی این قابلیت ها، دیگر نیازی به داشتن یک گروه فنی پیچیده ندارند. در عوض، حتی افراد بدون آموزش یا سابقه نرم افزاری، می توانند به کارکنان دیجیتال که باعث پیشرفت کسب وکارمی شوند، دسترسی پیدا کنند. کارکنان می توانند توسط هر کاربر تجاری برای انجام هر فعالیتی، از اتوماتیک کردن کارهای اساسی مانند پردازش پرداخت تا کارهای پیچیده تر آموزش فرا گیرند.

آنچه در حال حاضر، اتوماتیکسازی هوشمند را تسریع می کند این است که این فناوری با کمک کارکنان دیجیتال با سیستم های موجود سازگار شده است. این بدان معناست که هر شرکتی می تواند به جعبه ابزار گسترده ای از بهترین فن آوری های پیشرفته، مانند الگوریتم های یادگیری ماشین که توسط کارکنان دیجیتال مستقر در سیستم های موجود فعال می شود، دسترسی پیدا کند.

بنابراین، بیش از اینکه درباره این موضوع فکر کنید که آیا روبات ها مشاغل را از بین می برند، این سوال ایجاد می شود که آیا از این زمان اختلال، استفاده می کنید تا درباره شرکت و توانایی های آن، متفاوت فکر کنید. کارکنان اضافی دیجیتال، چه کاری می توانند انجام دهند و رشد اقتصادی را افزایش دهند و یا اینکه مانند الیزابت به بافندگی خود پایبند باشیم؟،ایسنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5553

به "روبات ها، فرصتی برای رونق اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات ها، فرصتی برای رونق اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید