روسیه: دلیلی برای مقصر شمردن ایران در سقوط بوئینگ اوکراین نداریم

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون وزیر خارجه روسیه آدینه گفته کشورش دلیلی برای مقصر شمردن ایران در ماجرای سقوط هواپیمای بوئینگ اوکراین ندارد.

روسیه: دلیلی برای مقصر شمردن ایران در سقوط بوئینگ اوکراین نداریم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه امروز آدینه ادعاهای کشورهای غربی درباره سرنگونی هواپیمای خطوط هوایی اوکراین توسط موشک پدافند ایران را رد کرد.

طبق گزارش خبرگزاری ایتارتاس ریابکوف گفته مسکو دلیلی برای مقصر شمردن ایران در ماجرای سقوط این هواپیما ندارد.

ریابکوف همچنین از مقام های جهان خواست تا زمان معین شدن جزئیات بیشتر از سقوط این هواپیما از قضاوت درباره دلایل آن خودداری نمایند.

پیش از این یک روزنامه آمریکایی هم گزارش داده بود مقام های دولت آمریکا در جریان یک جلسه شرحی در کنگره اذعان نموده اند که هواپیمای اوکراین سرنگون نشده است.

روزنامه لس آنجلس تایمز روز 8 ژانویه (چهارشنبه) در گزارشی نوشته مقام های آمریکایی که در یک نشست توجیهی با اعضای کنگره حاضر بوده اند گفته اند اطلاعاتی که نشان دهد این هواپیما هدف قرار گرفته، وجود ندارد.

روزنامه آمریکایی نوشته این مسئله را یک نماینده کنگره حاضر در این نشست، به شرط عدم افشای نام در گفت وگو با این روزنامه مطرح نموده است.

مقام های آمریکایی حاضر در این جلسه مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا و جینا هاسپل، رئیس سیا بوده اند که برای شرح درباره شرایط تنش های میان ایران و آمریکا بعد از پاسخ موشکی ایران، در جلسه کنگره حضور پیدا کردند.

علی رغم این گزارش، مقام های پنتاگون روز پنجشنبه مدعی شدند که این هواپیما با شلیک موشک ساقط شده است.

حدود ساعت 06:12 روز چهارشنبه 18 دی ماه، یک فروند هواپیمای بوئینگ 800-737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز 752در ساعت 06:12 از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پرواز نموده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت 06:18 در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

هواپیما دارای167 مسافر و 9 نفر خدمه پروازی بود که همه سرنشینان آن جان باختند؛ اغلب مسافران این پرواز (حدود 140 نفر) ایرانی بودند.

براساس گزارش اولیه دفتر آنالیز سانحه سازمان هواپیمایی، نقص فنی موجب آتش سوزی، قطع ارتباطات مخابراتی و نهایتا سقوط هواپیما شده است؛ هواپیما ابتدا تا ارتفاع 8000 پا صعود می نماید و پس از آن همزمان اطلاعات هواپیما از صفحه رادار حذف و هواپیما با از دست دادن ارتفاع با زمین برخورد نموده و متلاشی می گردد. هیچ پیغام رادیویی توسط خلبان در مورد شرایط غیر معمول دریافت نشده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3069

به "روسیه: دلیلی برای مقصر شمردن ایران در سقوط بوئینگ اوکراین نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: دلیلی برای مقصر شمردن ایران در سقوط بوئینگ اوکراین نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید