زنگنه:تحریم های آمریکا مقابله با کرونا در ایران را سخت کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران (پانا) - وزیر نفت با اشاره به اینکه تحریم های آمریکا علیه ایران و محروم کردن ایران از درآمدهای نفتی سبب شد کشورمان در مقابله با کرونا با مشکل روبه رو گردد، گفت: معتقدم دولت آمریکا مسوول کشته شدن روزانه 400 نفر از مردم ایران به دلیل همه گیری ویروس کروناست.

زنگنه:تحریم های آمریکا مقابله با کرونا در ایران را سخت کرد

به گزارش ایرنا، بیژن زنگنه امروز (پنجشنبه) در حاشیه بیست و دومین نشست سالانه وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی ئی سی اف) که به صورت وبینار برگزار گردید، ادامه داد: نقش مخرب آمریکا در تمام مقررات دنیای در چهار سال اخیر قابل مشاهده بود.

وی به رفتارهای آمریکا از جمله در خصوص گرم شدن آب و هوا و کنوانسیون های آب و هوایی تا به هم زدن روابط تجاری با چین و جنگ تجاری با چین، روابط دو طرف اقیانوس اطلس و خروج از برجام و اعمال تحریم های یک جانیه و غیرقانونی بر ایران به ویژه در بخش انرژی اشاره نمود و اضافه کرد: آمریکا دسترسی ایران را به درآمدهای خود محدود و از نظر خوش منع نموده و باعث شده در این شرایط کرونا که بازارهای دنیای با رکود رو به رو است، تا روزی 400 کشته در کرونا داشته باشیم و نتوانیم از اموال و درآمدهای خودمان برای زندگی مردم و به ویژه برای هدف های بشر محبت آمیز و بهداشتی و درمانی استفاده کنیم.

زنگنه تاکید نمود: تحریم های آمریکا علیه ایران و محروم کردن ایران از درآمدهای هیدروکربوری سبب شد ایران در مقابله با کرونا با مشکل روبه رو گردد. از همین رو معتقدم دولت آمریکا مسئول کشته شدن روزانه 400 نفر از مردم ایران به دلیل همه گیری ویروس کروناست.

وی ادامه داد: به رغم همه این فشارها توانستیم صنعت گاز خودمان را توسعه دهیم و به رکورد ظرفیت فراوری هزار میلیون متر مکعب در روز برسیم.

به گفته زنگنه اکنون 95 درصد جمعیت ایران تحت پوشش شبکه های گازرسانی واقع شده است و این در حالی است که پیش بینی بلندمدت بازار گاز نشان می دهد سهم گاز از 23 درصد کنونی به 28 درصد در سال 2050 می رسد.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه خروج آمریکا از برجام و تحمیل غیرقانونی تحریم های یکجانبه چیزی جز زورگویی علیه ایران و دنیا نبوده است، گفت: راه اینکه بتوانیم در یک دنیا صلح آمیز و یک صلح پایدار و فراوری پایدار به نفع فراوری کننده ومصرف کننده گاز زندگی کنیم، این است که همکاری های بین المللی را گسترش داده وچند جانبه گرایی را مورد توجه قرار دهیم و قلدرمآبی را کنار بگذاریم.

وی ادامه داد: همچنین باید از سیاسی کردن بازارها به ویژه بازارهای انرژی پرهیز کنیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5814

به "زنگنه:تحریم های آمریکا مقابله با کرونا در ایران را سخت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگنه:تحریم های آمریکا مقابله با کرونا در ایران را سخت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید