سرعت پیشروی موجِ جدید کرونا کم شده است، عارضه جدی از واکسیناسیون کرونا نداشته ایم

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/کرمانشاه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به کاهش سرعت موارد ابتلای کرونا در استان گفت: این امر نتیجه افزایش رعایت پروتکل هاست که اگر ادامه یابد این احتمال هست هفته بعد شاهد سیر نزولی بیماری در استان باشیم.

سرعت پیشروی موجِ جدید کرونا کم شده است، عارضه جدی از واکسیناسیون کرونا نداشته ایم

دکتر محمودرضا مرادی در نشست خبری امروز (هفتم اردیبهشت) با اشاره به شروع موج چهارم کرونا از ابتدای فروردین ماه سال جاری گفت: شروع این موج از قبل قابل پیش بینی بود و بارها در مورد وقوع آن هشدار داده بودیم.

وی به شلوغی های بازار خریدهای قبل از عید و مسافرت های نوروزی اشاره نمود واضافه نمود: با این شرایط به راحتی قابل پیش بینی بود که بعد از عید وارد موج چهارم کرونا خواهیم شد.

وی اضافه نمود: طبق پیش بینی ها از ششم فروردین ماه سال جاری سیر صعودی مبتلایان در استان شروع شد و پس از آن آمار بستری ها افزایش یافت، بطوری که در حال حاضر بیش از 800 نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توضیح داد: با توجه به انگلیسی بودن این موج شاهد سرعت بالای ابتلا بودیم و تمامی شاخص ها نسبت به پیک قبلی عملا چند برابر شده است.

مرادی توضیح داد: با توجه به سرعت بالای این موج پیش بینی ما در نقشه راه مقابله با کرونا، تامین 1860 تخت بستری در زمان به اوج رسیدن این موج است.

شاید هفته بعد سیر بیمارینزولی گردد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام نمود: خوشبختانه با هشداردهی و اطلاع رسانی خوب رسانه ها ظرف یک هفته اخیر شاهد افزایش محسوس رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه هستیم و همین امر موجب شده در روزهای اخیر شاهد کاهش سرعت پیشروی این موج باشیم.

مرادی با بیان اینکه از سرعت ابتلای این موج کاسته شده گفت: اگر تا انتها هفته همین فرایند ثابت بماند، این احتمال وجود دارد که هفته آینده سیر بیماری قدری نزولی گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه یک چهارم تخت های بیمارستانی استان درگیر بحث کروناست، گفت: وجود 800 بیمار بستری برای شبکه بهداشت و درمان بسیار سنگین است و امیدواریم با همکاری مردم شاهد کاهش سیر بیماری در هفته های آینده باشیم.

مرادی اعلام نمود: مورد مثبتی که در حوزه درمان بیماران کرونایی در موج جدید داشتیم این بود که تجهیزات بیمارستانی در شهرستان ها در موج قبلی ارتقا داده شده بود و همین امر موجب شد شاهد سرازیرشدن بیماران به مرکز استان نباشیم.

وی اضافه نمود: در حال حاضر حدود نیمی از بیماران کرونایی در شهرستان ها بستری هستند و این امر موجب شده از بارِ بیمارستان های مرکز استان کاسته گردد.

عارضه جدی از واکسیناسیون کرونا در استان گزارش نشده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه در مورد فرایند واکسیناسیون کرونا در استان گفت: تا به امروز بیش از 19 هزار و 700 دز واکسن در استان تزریق شده و از امروز نیز کار واکسیناسیون افراد بالای 80 سال شروع شده است.

مرادی اعلام نمود: واکسیناسیون بیماران خاص و صعب العلاج هم به زودی شروع می گردد و کوشش بر این است برنامه واکسیناسیون ظرف یک هفته انجام گردد.

این مسئول با اشاره به ارسال محموله جدید واکسن کرونا به استان گفت: اخیرا حدود 10 هزار دُز واکسن به استان تحویل شده که با اولویت افراد بالای 80 سال و بیماران خاص و صعب العلاج تزریق خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش موارد واکسیناسیون در ماه های آینده، گفت: از هم اکنون در فکر تمهیداتی هستیم که در صورت انجام واکسیناسیون سایر قشرها بتوانیم با افزایش مراکز، با تجمع کمتر این کار را انجام دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به بعضی عوارض واکسن کرونا اشاره نمود واضافه نمود: تب و لرز عوارض عمومی بسیاری واکسن هاست و وجود این علائم نشانه بدی نیست و نشان می دهد بدن نسبت به جسم خارجی واکنش نشان داده و در حال پادتن سازی در بدن است.

وی اضافه نمود: تب و لرز جزو عوارض واکسن محسوب نمی گردد و منظور ما از عوارض بطور مثال کاهش سطح هوشیاری و... است که خوشبختانه تا به امروز عارضه جدی از تزریق واکسن کرونا در سطح استان گزارش نشده است.

مرادی در مورد عوارض واکسن آسترازنکا گفت: عارضه ای که برای این نوع واکسن مطرح شده بحث لخته شدن خون است که این مورد یک در هر 250 هزار نفر اتفاق می افتد و عارضه ای است که میتوان از آن چشم پوشی کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در انتها صحبت هایش اشاره ای هم به فرایند ساخت بیمارستان 540 تختخوابی کرمانشته داشت و اضافه نمود: این بیمارستان هنوز در مرحله طبقه اول و دوم است و اگر این فرایند ادامه یابد شاید ده ها سال طول بکشد که این بیمارستان افتتاح گردد.

مرادی اعلام نمود: مجری این پروژه وزارت راه و شهرسازی است و کوشش های بسیاری کردیم سرمایه گذاری پای کار بیاید، اما هنوز اتفاق جدی نیفتاده و این درحالی است که استان به این بیمارستان احتیاج دارد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7197

به "سرعت پیشروی موجِ جدید کرونا کم شده است، عارضه جدی از واکسیناسیون کرونا نداشته ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت پیشروی موجِ جدید کرونا کم شده است، عارضه جدی از واکسیناسیون کرونا نداشته ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید