سرمایه گذاری بر روی کاربوم؛ خشت اول ارتقا خدمات منابع انسانی

به گزارش پرسینا بلاگ، علیرضا کلاهی، عضو هیئت مدیره دیجی کالا و از بنیان گذاران شرکت سرآوا پارس، در حساب توییتری خود از سرمایه گذاری بر روی استارت آپ کاربوم اطلاع داد و نوشت: با اینکه تصمیم گرفته بودم بخاطر مشغله کاری سرمایه گذاری جدیدی نکنم، کیفیت کار و تیم جذاب کاربوم تصمیمم را عوض کرد. خدمات منابع انسانی در ایران تا به امروز ضعیف بوده، امیدوارم که بتوانیم همراه با تیم نخبه این استارت آپ حرکتی نوین را در این حوزه رقم بزنیم.

سرمایه گذاری بر روی کاربوم؛ خشت اول ارتقا خدمات منابع انسانی

به نظر می رسد این توییت می تواند روح تازه ای به اکوسیستم استارت آپی کشور بدمد. باتوجه به شرایط مالی کشور و بحران سراسری کرونا که دست و بال بسکمک از کسب و کارها را برای ادامه فعالیت بسته است و به تبع آن بازار کار را تحت تأثیر خود قرار داده است، می توان سرمایه گذاری در استارت آپی که ارائه خدمات جامع منابع انسانی ازجمله استخدام را به عنوان رسالت خود می داند، به فال نیک گرفت.

چرا کاربوم؟!

گذر از شرایط کنونی و شروع بازگشت موفقیت آمیز کسب وکارها به شرایط عادی ممکن است نیازمند بعضی اصطلاحات یا حتی پوست اندازی سازمان ها در بخش مهم منابع انسانی باشد. از طرفی، بهبود مستمر بهره وری سازمان ها همواره به بهبود، ارتقا و مدیریت صحیح منابع انسانی وابسته است. درنتیجه نمی توان از نقش خدمات مبتنی بر منابع انسانی به سادگی چشم پوشی کرد.

کاربوم که از سال 94، به اسم تلنت یاب و با سرمایه ای بسیار اندک توسط تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه تهران، شروع به کار کرده است، دغدغه بسکمک از فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار و انتخاب صحیح راستا شغلی را به خوبی شناسایی کرد و درصدد برآمد تا با پرکردن این خلا بتواند نقش مهمی در روانه سازی متخصصین جوان و تحصیل کرده به بازار کار کشور ایفا نماید.

این استارت آپ که خود از حضور متخصیص جوان حوزه مدیریت منابع انسانی بهره می برد، در کوشش بوده است که فعالیت خود را از یک وب سایت صرفا استخدام و کاریابی به مجموعه ای وسیع تر و جامع تر از خدمات منابع انسانی گسترش دهد. در این راه، کاربوم بخش های مختلفی را به وب سایت خود اضافه کرد تا علاوه بر تسهیل فرآیند اشتغال برای کارجویان، به ارتقا مهارت های شغلی آن ها کمک کند و از طرف دیگر، سازمان ها را در جذب نیروهای مناسب و متخصص کمک نماید.

جذب سرمایه و گام عظیم به سوی تحول خدمات منابع انسانی

به عقیده میلاد بختی، مدیرعامل کاربوم، بسکمک از وب سایت های رقیب، خدمات خود را تنها به استخدام منحصر کرده اند و پس از تکیمل فرایند استخدام به نوعی دست به رهاسازی سازمان و کارجو می زنند، درصورتی که کاربوم سعی کرده است این فرآیند را حتی پس از استخدام هم ادامه دهد و فرآیند روانه سازی را در سازمان ها تسهیل کند.

از همین رو، کاربوم با اضافه کردن ویژگی هایی مانند رزومه ساز آنلاین، سیستم پایش کارجویان (ATS)، ارائه مطالب آموزشی متنی و ویدئویی، علاوه بر اینکه برای کارجویان و سازمان ها جذابیت های ویژه ای ایجاد کرده است، در سال 98 توانست به نقطه سربه سر برسد.

این موفقیت نظر بسکمک از سرمایه گذاران را به این مجموعه جلب کرد و در نهایت باعث سرمایه گذاری 5 میلیارد تومانی توسط مهندس علیرضا کلاهی، از افراد سرشناس اکوسیستم استارت آپی کشور، گردد. البته به گفته میلاد بختی، شخص حقوقی دیگری نیز در این سرمایه گذاری حضور دارد.

کاربوم با جذب این سرمایه میخواهد با افزایش نیروهای متخصص بتواند خدمات خود را گسترده تر کند و گام عظیمی را در تحول منابع انسانی کشور بردارد؛ به طوری که در آینده به عنوان مجموعه ای پیشرو در ارائه خدمات این حوزه در کشور شناخته گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4523

به "سرمایه گذاری بر روی کاربوم؛ خشت اول ارتقا خدمات منابع انسانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری بر روی کاربوم؛ خشت اول ارتقا خدمات منابع انسانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید