سودان 51 نفر از عناصر دوره عمر البشیر را بازداشت کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، دادستان کل سودان از بازداشت 51 نفر از عناصر دوره عمر البشیر رئیس جمهور مخلوع این کشور در ارتباط با پرونده های مختلف اطلاع داد.

سودان 51 نفر از عناصر دوره عمر البشیر را بازداشت کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تاج السر علی الحبر دادستان کل سودان روز یکشنبه (دیروز) با اشاره به بازداشت 51 نفر از عناصر دوره بوتفلیقه، از اجرای اقدامات بین المللی برای دستگیری صلاح عبدالله (قوش) مدیر سابق دستگاه اطلاعاتی اطلاع داد.

او تأکید کرد که همه عناصر بازداشت شده دوره بوتفلیقه، شکوائیه هایی علیه آن ارائه شده که مجازات بعضی از آن ها اعدام است و لذا آزادی آن ها ممکن نیست.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، دادستان کل سودان همچنین گفت که احمد هارون والی سابق کردفان شمالی با اتهامات واقعا خطرناکی روبرو است و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

الحبر اضافه نمود که تحقیقاتی نیز درباره نهادها و افرادی که اموالی را از عمر البشیر دریافت نموده اند، در حال اجرا است.

او گفت که اجرای تحقیقات درباره اینکه عبدالحی یوسف(مبلغ اسلامی) و دیگر افراد از البشیر مبالغ مالی دریافت نموده اند، شروع شده است.

دادستان کل سودان همچنین گفت که تحقیقات درباره جنایت های رژیم سابق در دارفور در سال 2003 شروع شد اما از سال 2008 این تحقیقات متوقف شده است.

منطقه دارفور از سال 2003 شاهد درگیری مسلحانه بین نیروهای دولتی و گروه های شورشی است که تا کنون به کشته شدن حدود 300 هزار نفر و آوارگی حدود 2.5 میلیون نفر دیگر منجر شده است.

ارتش سودان 11 آوریل(22 فروردین) گذشته پس از تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به اوضاع نابسامان مالی، عمر البشیر را برکنار کرد.

ص

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2877

به "سودان 51 نفر از عناصر دوره عمر البشیر را بازداشت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان 51 نفر از عناصر دوره عمر البشیر را بازداشت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید