سیستم کنترل دمای محیط داخلی با استفاده از ملات رسانا ثبت اختراع شد

به گزارش پرسینا بلاگ، سیستم کنترل دمای محیط داخلی با استفاده از ملات رسانا توسط محققان دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و دانشکده مهندسی عمران و با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ثبت اختراع شد.

سیستم کنترل دمای محیط داخلی با استفاده از ملات رسانا ثبت اختراع شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، سیستم کنترل دمای محیط داخلی با استفاده از ملات رسانا توسط محققان دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دانشکده مهندسی عمران و همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ثبت اختراع شد.

داود معروفی، مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر به خبرنگار دانشگاه خبرنگاران گفت: این اختراع توسط دکتر رضا کی پور عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، محمد فردوسیان و علی جرجانی از دانشجویان کارشناسی و دانشگاه سمنان در اداره کل ثبت اختراعات کشور به شماره 101019 به ثبت رسید.

کی پور در شرح این اختراع گفت: امروزه در سیستم های گرمایش داخلی، به منظور تأمین گرمای مطلوب فضا، از گاز برای گرمایش مستقیم و یا گرم کردن آب و انتقال آن به نقاط مورد احتیاج، استفاده می گردد که مسائل استفاده از این روش، اتلاف انرژی، مصرف زیاد گاز، سختی انتقال انرژی به دلیل استفاده از لوله کشی آب و ایجاد گرمای نامتوازن است.

مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان اضافه نمود: در این اختراع سیستم گرمایش مبتنی بر ملات رسانا است که با استفاده از جریان برق، گرمای مورد احتیاج را به وسیله دیوار های جانبی و نیز کف تأمین می نماید.

وی با بیان اینکه سیستم معرفی شده به منظور حفظ ایمنی و کنترل دمای محیط داخلی از یک سیستم کنترلی الکتریکی استفاده می نماید گفت: از مزایای این اختراع می توان به یخ زدایی و برف زدایی رویه راه و پل، ایجاد گرمای یکنواخت، مصرف انرژی بهینه به دلیل استفاده از یک سیستم کنترلی، پیاده سازی آسان، هزینه اجرا و نصب معقول و در دسترس بودن مواد اولیه اشاره نمود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4577

به "سیستم کنترل دمای محیط داخلی با استفاده از ملات رسانا ثبت اختراع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم کنترل دمای محیط داخلی با استفاده از ملات رسانا ثبت اختراع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید