ضربه سنگین مایکروسافت به گوگل با عرضه مایکروسافت اج برای ویندوز 10

به گزارش پرسینا بلاگ، مایکروسافت اخیرا مرورگر مایکروسافت اج را برای تمامی کاربرانی که از ویندوز 10 استفاده می نمایند عرضه کرد. اقدامی که باعث شد میلیون ها کاربر این سیستم عامل به مرورگر اج دسترسی داشته باشند و این مسئله می تواند برای گوگل و مرورگر فوق العاده محبوبش خطرناک باشد.

ضربه سنگین مایکروسافت به گوگل با عرضه مایکروسافت اج برای ویندوز 10

مرورگر گوگل کروم در حال حاضر بیشترین کاربر را در بین دیگر مرورگرها دارد و اختلاف آن با سایر رقبا آنقدر فاحش هست که حالا حالاها جایگزینی برایش پیدا نگردد. اما نباید فراموش کنید مرورگر اج جدید مبتنی بر کرومیم است. یعنی همان موتوری که کروم بر اساس آن طراحی شده.

شباهت بسیار زیاد این دو مرورگر از لحاظ کاربرد باعث شده مایکروسافت اج که مرورگر نوپایی به حساب می آید اکنون صندلی دوم را تصاحب کند. این برنامه به راحتی و با اختلاف زیادی اینترنت اکسپلورر را پشت سر گذاشت و به دنبال این است تا بتواند بخش بزرگی از بازار را از سلطه کروم خارج کند.

علاوه بر در اختیار داشتن بیشتر (اگر نگوییم تمامی) ویژگی های کروم حتی افزونه ها، مایکروسافت اج این امکان را به کاربر می دهد تا اعلانات تبلیغاتی را حین وب گردی مسدود کنید. در کنار آن، قابلیت جابجایی بین پروفایل هم در نسخه 83 این مرورگر وجود دارد که در این شرایط سخت و دوره بیماری، برای افرادی که در منزل مشغول به کار هستند ویژگی خوبی به حساب می آید.

9 ترفند مفید برای Task Manager ویندوز

نگرانی کاربران از مسائل امنیتی و حریم خصوصی در گوگل کروم

در حال حاضر بیش از دو سوم کاربران از مرورگر کروم استفاده می نمایند اما در رابطه با حریم خصوصی و امنیت این مرورگر هنوز هم مسائل زیادی وجود دارد. گوگل از چالش ها و مسائل پیش آمده خبر دارد و در ماه های اخیر کوشش نموده با ارائه بروزرسانی های مختلف آن ها را حل نماید.

از آن جایی که نماینده مایکروسافت نیز مبتنی بر همان پروژه کرومیوم است، بنابراین از لحاظ ظاهر و ویژگی تفاوت خاصی بین دو مرورگر پیدا نمی کنید و به همین دلیل عرضه مایکروسافت اج برای ویندوز 10 به آن دسته از کاربرانی که تمایلی به استفاده از محصول گوگل ندارند، یک دلیل خوب برای تغییر مرورگر می دهد.

در بخش امنیت، مایکروسافت اج قابلیت های خوبی دارد. اما در رابطه با حریم خصوصی هنوز اطلاعی نداریم. اخیرا اما با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفت، متوجه شدیم این مرورگر صفحات وب و شناسه دستگاه ها را به سرورهای بک اند می فرستد. حتی به نظر می رسد بعضی از کاربران از تبلیغات این مرورگر نیز آزرده خاطر هستند.

با توجه به گفته های Bleeping Computer، هر موقع کاربران در قسمت جست و جوی کامپیوتر به دنبال مرورگری باشند، مایکروسافت مرورگر خود را به نمایش در می آورد و نمی توان از آن اجتناب کرد. این مسئله کمی آزار دهنده است اما اگر اج بتواند در بخش حریم خصوصی پیشرفت کند شاید بتواند رقیبی فوق العاده قدرت مند برای کروم محسوب گردد. به گفته مایکروسافت، این مرورگر در نسخه های 1803، 1809، 1903، 1909 در دسترس قرار خواهد گرفت.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا مرورگر اج را به کروم ترجیح می دهید؟

لیستی از کاربردی ترین میانبرهای کیبورد در ویندوز 10 که باید بدانید

منبع: forbes

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4624

به "ضربه سنگین مایکروسافت به گوگل با عرضه مایکروسافت اج برای ویندوز 10" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضربه سنگین مایکروسافت به گوگل با عرضه مایکروسافت اج برای ویندوز 10"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید