ضرورت سرمایه گذاری برای حضور زنان در زیست بوم نوآوری

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، معصومه ابتکار امروز در اولین رویداد (ازنو) اشتراک گذاری تجربیات بانوان فعال شرکت های دانش بنیان و نوپا که در محل حوزه هنری برگزار گردید، گفت: حضور زنان در زیست بوم نوآوری با برنامه ریزی های معاونت علمی و همت و پشتکار زنان نوآور به وضوح دیده می گردد.

ضرورت سرمایه گذاری برای حضور زنان در زیست بوم نوآوری

وی با بیان اینکه بانوان راه طولانی در پیش دارند و خیلی باید کار نمایند تا گام های ارزنده ای در زیست بوم نوآوری بردارند، گفت: پیش از این از کارخانه نوآوری و آزادی بازدیدی داشتیم، حضور مؤثر بانوان را دیدیم که فعالیتی در زیست بوم نوآوری دارند و با ساختارهای فرهنگی و بومی به کسب و کار خلاقانه پرداخته اند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ما شاهد این هستیم که بانوان در شرایط خاص و سخت مالی با ساختارهای فرهنگی و بومی کار می نمایند، اضافه کرد: ما باید از ظرفیت دختران در آموزش عالی به درستی استفاده کنیم که این احتیاج به برنامه ریزی دارد.

ابتکار بیان نمود: دولت دوازدهم بخصوص رئیس جمهور توجه ویژه ای نسبت به فعالیت بانوان در زیست بوم نوآوری دارد و بر مسئله سرمایه گذاری نیز تأکید شده تا زنان بتوانند در موضوعات علمی، مراکز تحقیقاتی و ... ورود پیدا کردند.

به گفته وی، بانوان در جهان به عرصه های مختلف ورود پیدا کردند و تجربه نشان داده که ورود بانوان به عرصه زیست بوم نوآوری، احتیاجمند شرایط مساعد است که باید برای آنها این شرایط را فراهم کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه بانوان می توانند در بخش های مالی، فعالیت های مالی با روینمودهای جدید داشته باشند، گفت: این دیدگاه می تواند با قدم های خوبی شروع گردد البته قدم هایی در این زمینه برداشته شده ولی کافی نیست.

ابتکار اضافه کرد: تجربیات نشان داده که در عرصه های مختلف علمی و اجتماعی همیشه مسائل زیادی وجود دارد اما بانوان سعی نموده اند تعادل کارهای خانه و بیرون از آن را حفظ نمایند.

وی گفت: ما باید شرایطی را برای بانوان ایجاد کنیم که بتوانند فعالیت های اجتماعی را دنبال نمایند البته در این راستا با شکست هایی روبرو خواهند شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: همه در زندگی راستاهایی را تجربه می نمایند که در این راستا سختی هایی وجود دارد و ممکن است با شکست روبرو شوند.

ابتکار تأکید کرد: برای حضور بانوان در جامعه و اکوسیستم نوآوری، ضروری است سرمایه گذاری گردد زیرا این می تواند در آینده ایران تأثیرگذار باشد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3350

به "ضرورت سرمایه گذاری برای حضور زنان در زیست بوم نوآوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت سرمایه گذاری برای حضور زنان در زیست بوم نوآوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید