طالبان: اشرف غنی بقای خود را در ادامه حضور نیروهای خارجی می بیند

به گزارش پرسینا بلاگ، در حالی که قرار است توافق آمریکا و طالبان برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا انتها ماه جاری میلادی به امضا برسد، طالبان گفت که اشرف غنی بقای خود را در ادامه حضور نیروهای خارجی می داند.

طالبان: اشرف غنی بقای خود را در ادامه حضور نیروهای خارجی می بیند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، طالبان با انتشار بیانیه ای مدعی شد که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان بقای حضورش در افغانستان را در ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان می داند و حتی قادر به تامین امنیت پایتخت این کشور نیز نیست.

اشرف غنی در نشست امنیتی مونیخ گفته بود که طالبان از پشتیبانی مردمی برخوردار نیست و به این دلیل مخالف انتخابات است.

رئیس جمهور افغانستان گفته بود: من آنها را به چالش دعوت می کنم که بهترین نامزدان خود را در هلمند انتخاب کنند و ببینم که آیا برنده می شوند، به پکتیا بیایند به قندهار بیایند، به هر شهر در شمال و به طور معین به کابل برای ریاست جمهوری بیایند، اگر مردم شما را انتخاب کرد من خواهم گفت که شما واقعاً قدرت مردمی دارید.

طالبان در واکنش به این موضوع اظهارداشت که این گروه در نزدیک به دو دهه گذشته با نیروهای آمریکایی و ناتو در جنگ است و آن ها را به زانو درآورده که همین نشان دهنده حمایت مردم از امارت اسلامی است.

رئیس جمهور افغانستان پیش از این گفته بود که بدون کمک های آمریکا ارتش این کشور حتی 6 ماه نیز دوام نخواهد آورد.

طالبان این اظهارات را در حالی مطرح می کند که قرار است توافق بین آمریکا و طالبان تا پایان ماه جاری میلادی به امضا برسد و براساس گزارش ها پس از آن نیز خروج تدریجی نیروهای آمریکایی از افغانستان آغاز می شود.

.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3362

به "طالبان: اشرف غنی بقای خود را در ادامه حضور نیروهای خارجی می بیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: اشرف غنی بقای خود را در ادامه حضور نیروهای خارجی می بیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید