عادل عبدالمهدی با مسعود بارزانی ملاقات کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، نخست وزیر پیشبرد امور عراق در سفر به اربیل علاوه بر رئیس منطقه کردستان با رئیس حزب دموکرات کردستان عراق نیز ملاقات و گفت وگو کرد.

عادل عبدالمهدی با مسعود بارزانی ملاقات کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عادل عبدالمهدی رئیس دولت پیشبرد امور عراق، امروز شنبه (11 ژانویه - 21 دی) در سفر به منطقه کردستان عراق، با مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان در اربیل، ملاقات و گفت وگو کرد.

به نوشته پایگاه خبری بغداد الیوم در این ملاقات، اوضاع سیاسی جاری کشور و قضایای فیمابین بغداد و اربیل آنالیز شد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در پایگاه خبری بغداد الیوم منتشر شد، اظهار داشت: عبدالمهدی در سفر رسمی به اربیل، در فرودگاه بین المللی این شهر با استقبال نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان روبرو شد.

یک منبع مطلع اظهار داشت که نخست وزیر پیشبرد امور عراق به منظور آنالیز چند پرونده با مقامات منطقه کردستان راهی این منطقه شده است و موضوعات مهمی مثل انتخاب نخست وزیر جدید یا امکان باقی ماندن شرایط کنونی تا فرا رسیدن دوره انتقالی در ملاقات با مقامات منطقه کردستان آنالیز می گردد.

همچنین تنش آمریکا با ایران و تمایل کُردها برای باقی ماندن نیروها و پایگاه های آمریکایی از جمله موضوعات مهم است که نخست وزیر عراق آن را با طرف کُردی آنالیز می نماید.

ص

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3079

به "عادل عبدالمهدی با مسعود بارزانی ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادل عبدالمهدی با مسعود بارزانی ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید