عباسپور: بیش از 10میلیون نفر از اولیا در این کلاس های آموزش خانواده شرکت کردند

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران (پانا) - مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان در تشریح برنامه های هفته پیوند اولیا و مربیان در نشست خبری بابیان اینکه مدرسه محور فعالیت های فرهنگی محله می شود از مشارکت بیش از 10 میلیون نفر از اولیای دانش آموزان در کلاس های آموزش خانواده و فعالیت 92 مرکز یادگیری محلی آموزش خانواده، ویژه والدین پیش دبستانی خبر داد.

عباسپور: بیش از 10میلیون نفر از اولیا در این کلاس های آموزش خانواده شرکت کردند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، عصر امروز نورعلی عباسپور در نشست خبری که امروز یک شنبه 27 مهرماه 99 در سالن جلسات شهید حججی ساختمان علاقمندان برگزار گشت با تشریح برنامه های هفته پیوند اولیا و مربیان (24تا 30مهرماه)، بابیان اینکه شرایط امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت تر از سال های گذشته است اما خانواده ها بیشتر موردتوجه قرار می گیرد، اظهار کرد: تلاش کردیم امسال بستری را فراهم کنیم تا حرف اولیا به گوش مسئولین برسد و به زودی سامانه ای را راه اندازی خواهیم کرد که به خانواده ها حتی در دورترین نقطه کشور این امکان را می دهد تا با وزیر آموزش وپرورش سخن بگویند.

وی با اشاره به اینکه علیرغم محدودیت های کرونایی جلسات انجمن اولیا با رعایت پروتکل ها و اغلب به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار می شود، گفت: راه اندازی کانال انجمن اولیا و مربیان در شبکه شاد ازجمله فعالیت های این دفتر در دوره کرونا است، این کانال بیش از 4میلیون مخاطب دارد که در بحث های مربوط به دانش آموزان بسیار فعال هستند. همچنین تدوین و تولید 20دوره آموزش خانواده در قالب فیلم، تصویر، پوستر، کلیپ، اینفوگرافی، متن کوتاه و موجز، موشن گراف، معرفی کتاب و ... در این کانال اجرا شده است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان اظهار کرد: فعالیت 92مرکز یادگیری محلی آموزش خانواده، ویژه والدین بچه ها پیش دبستانی، تهیه و تولید و توزیع 350هزار جلد ماهنامه پیوند در سطح کشور، تولید و توزیع 8جلد کتاب چاپ اول ویژه اولیا و مربیان در سطح کشور و برگزاری یک دوره آموزش خانواده با همکاری صداوسیما در هر یک از استان ها ازجمله فعالیت های یک سال اخیر دفتر انجمن اولیا و مربیان است.

عباسپور ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته بیش از 83هزار کلاس آموزش خانواده برگزار گشت و درمجموع بیش از 10میلیون نفر از اولیا در این کلاس ها مشارکت کردند.

وی از فعالیت بیش از 98هزار و 820انجمن اولیا در مدارس سراسر کشور خبر داد و اضافه کرد: میزان مشارکت های مردمی و کمک های نقدی در سال تحصیلی گذشته بیش از 196میلیارد و 260میلیون و کمک های غیر نقدی بیش از 186میلیارد و 660میلیون تومان است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش وپرورش از وجود 723شورای انجمن در مناطق کشور خبر داد و اضافه کرد: جشنواره تجارب و نوآوری های انجمن اولیا و مربیان در 18استان کشور برگزار گشت، همچنین تا به امروز 3300اتاق گفتگوی اولیا و مربیان در مدارس کشور راه اندازی شده است.

وی با اشاره به برنامه های گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان بیان کرد: اعضای انجمن اولیا و مربیان 96مدرسه که به عنوان انجمن های برتر شناخته شده اند در جلسه ای که در روز چهارشنبه 30مهرماه برگزار می شود، مشارکت می کنند و در این برنامه 10نفر به کنندگی از اولیای سراسر کشور در حضور وزیر آموزش وپرورش سخن خواهند گفت و در ادامه نیز از انجمن های برتر با اهدای لوح یادبود تقدیر خواهد شد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش وپرورش از برپایی نشست هایی با حضور اعضای انجمن اولیا خبر داد و گفت: هدف برگزاری نشست ها شنیده شدن صدای اولیا است و طی سه مرحله نظرسنجی دغدغه ها والدین را به مسئولین ذی ربط انتقال دادیم.

وی بابیان اینکه در راستای اجرای سند تحول بنیادین، بسته تحولی را ارائه دادیم که کارکرد اجتماعی مدرسه را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار کرد: بر اساس بسته تحولی هر نوع فعالیت فرهنگی و تربیتی باید با موضوع مدرسه انجام شود در این برنامه ها؛ مدرسه کانون فعالیت های محله است.

عباسپور بابیان اینکه تمام فعالیت های انجمن اولیا و مربیان با رویکرد شرایط کرونایی است، اظهار کرد: کانال انجمن اولیا یکی از پرمخاطب ترین کانال ها است که در شاد راه اندازی شده است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش وپرورش اظهار کرد: در سال قبل 23مرکز مشاوره خانواده راه اندازی کردیم که در دو بخش حضوری و غیرحضوری به ارائه خدمات می پردازند. همچنین در شرایط کرونا مراکز مشاوره 139 هزار ساعت خدمات مشاوره ای تلفنی ارائه کرده اند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5794

به "عباسپور: بیش از 10میلیون نفر از اولیا در این کلاس های آموزش خانواده شرکت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عباسپور: بیش از 10میلیون نفر از اولیا در این کلاس های آموزش خانواده شرکت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید