لاوروف: دولت جدید آمریکا هم به تصمیمات دسته جمعی پایبند نخواهد بود

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد، آمریکا بعد از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن حتی در صورت پیوستن دوباره به سازمانها و توافقاتی که در دولت دونالد ترامپ ترک کرد، مایل به پایبندی به تصمیمات دسته جمعی نخواهد بود.

لاوروف: دولت جدید آمریکا هم به تصمیمات دسته جمعی پایبند نخواهد بود

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتش طی نشستی به وسیله ویدیو کنفرانس با شرکت نمایندگان در اجلاسی تحت عنوان مصاحبه به نام آینده تاکید نمود، آمریکا از یونسکو، شورای حقوق بشر سازمان ملل و توافق آب و هوایی پاریس خارج شده است.

او بیان نمود: بعضی می گویند دولت جدید آمریکا بیشتر به بازگشت به نهادهای بین المللی مایل خواهد بود اما فرایند فعلی نشان می دهد اگر حتی آمریکا دوباره به بعضی سازمان های بین المللی بپیوندد، به روشنی این سیگنال را می دهد که مایل به پایبندی به تصمیم های دسته جمعی که کاملا منعکس نماینده منافع آمریکا نباشند نیست و چنین تصمیمهایی هم غیرممکن هستند.

این دیپلمات ارشد روسیه به صندلی آمریکا در سازمان تجارت دنیای اشاره نموده و گفت: نهاد حل مناقشه سازمان تجارت دنیا سالهاست به یک دلیل ساده غیرفعال است: حدنصابی برای کارکرد آن ضروری است و آمریکا همچنان تلاشها برای تشکیل یک حدنصاب را بلوکه می نماید. و از آنجا که این مکانیزم ناکارآمد است، در نظر دریافت شکایتها علیه آمریکا که اتحادیه اروپا و دیگر کشورها در سازمان تجارت دنیا ثبت نمایند غیر ممکن است.

به گفته او، چنین اقداماتی آشوب در تجارت دنیای ایجاد می نمایند و آنهایی که ابزارهای اقتصادی کلیدی همچون دلار و سیستم سوئیفت را کنترل می نمایند به دنبال بهره برداری از آن هستند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین بر لزوم برگزاری نشست رو در روی اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل در شرایط کنونی تاکید نموده و گفت: البته آن را می توان به وسیله ویدیوکنفرانس برگزار کرد، با توجه به اهمیت و پیچیدگی مسائل انباشته شده، یک نشست رو در رو ضروری است. من امیدوارم هستم آن را در آینده نزدیک برگزار کنیم.

وی اضافه نمود که یکی از مسائل کلیدی باقی مانده مساله توافق کنترل تسلیحاتی استارت است. او اظهار کرد: البته یکی از وظایف، بحث بر سر شرایط مربوط به ثبات راهبردی خواهد بود در حالی که آمریکا همه مکانیزمهایی که به نحوی تسلیحات را کنترل می نمایند از بین میبرد.ایسنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6274

به "لاوروف: دولت جدید آمریکا هم به تصمیمات دسته جمعی پایبند نخواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: دولت جدید آمریکا هم به تصمیمات دسته جمعی پایبند نخواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید