محققان آمریکایی با موفقیت یک واکسن استنشاقی کرونا را آزمایش کردند

به گزارش پرسینا بلاگ، دیجیاتو/محققان آمریکایی توانستند با موفقیت یک واکسن استنشاقی کرونا را برای توقف شیوع گسترده کرونا در جهان مورد آزمایش قرار دهند.

محققان آمریکایی با موفقیت یک واکسن استنشاقی کرونا را آزمایش کردند

گروهی از پژوهشگران دانشگاه آیووا و دانشگاه جورجیا آمریکا در بررسی های نو خود پیروز شدند توانایی یک دوز از واکسن استنشاقی کرونا را برای حفاظت از موش ها در برابر کرناویروس مورد آزمایش قرار دهند که نتیجه آزمایش ها از تاثیر بالای این واکسن حکایت داشت. در واقع این واکسن توانست از انتقال کرونا از یک موش به سایر موش ها جلوگیری کند.

آزمایش پیروزیت آمیز واکسن استنشاقی کرونا

پل مک کری (Paul McCray)، سرپرست این پژوهش نام کرد در حال حاضر واکسن های کرونا متعددی وجود دارد که می توانند در مقابل کروناویروس مصونیت بالایی را به وجود آورند، اما بسیاری از مردم جهان هنوز به این واکسن ها دسترسی ندارند و به همین علت وجود یک واکسن با کارکرد آسان برای جلوگیری از شیوع گسترده کرونا بسیار ضروری است. به همین علت ما واکسن استنشاقی کرونا نوی را توسعه داده ایم که می تواند از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کند و به نام یک وسیله پیشگیری از کرونا مورد استفاده عموم قرار بگیرد.

این واکسن استنشاقی کرونا بر خلاف سایر واکسن های رایج به جای این که به بدن افراد تزریق شود، همانند یک اسپری بینی مورد استفاده قرار می گیرد و افراد برای ایجاد مصونیت در مقابل کرونا فقط به یک دوز از آن نیاز خواهند داشت. همچنین کاربران می توانند این واکسن را در دمای معمول یخچال به مدت 3 ماه نگهداری کنند. علاوه بر این، به علت شیوه تزریق این واکسن از راه بینی، افرادی که از سوزن هراس دارند، می توانند به جای سایر واکسن ها از این واکسن استفاده کنند.

بیائو هه (Biao He)، از پژوهشگران این پروژه هم نام کرد از حدود 20 سال قبل تا به امروز توسعه واکسن به شیوع استنشاقی را در دستور کار قرار دادیم و از روزهای ابتدایی شیوع کرونا فرایند ساخت واکسن روی فرمول های نو واکسن کرونا را شروع کردیم. وی افزود اکنون نتایج آزمایش ها حاکی از آن است که این واکسن علاوه بر اینکه می تواند در برابر عفونت مصونیت ایجاد کند، احتمال انتقال ویروس را هم به میزان چشمگیری کاهش خواهد داد.

در متن این مقاله که در مجله Science Advances منتشر شده آمده است این واکسن استنشاقی کرونا با هدف قرار دادن سلول های مخاطی داخل بینی و مجاری تنفسی می تواند از ابتلای فرد به ویروس کرونا جلوگیری کند. در واقع این سلول ها ورودی اصلی ویروس کرونا و محل تکثیر ابتدایی آنها محسوب می شوند که ویروس تولید شده در این سلول ها قادر است با نفوذ به عمق ریه ها به سایر اندام های بدن آسیب بزند و میزان شدت بیماری را افزایش دهد. همچنین ویروسی که در این بخش ها تکثیر می شود، از طریق بازدم فرد آلوده به سادگی به سایر افراد هم منتقل خواهد شد. از این رو واکسن استنشاقی کرونا با هدف قرار دادن این نواحی می تواند در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نقش زیادی را داشته باشد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت